پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

روش های بازیابی اکانت هک شده در اینستاگرام

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در اکانت اینستاگرام هر چقدر ایمنی را رعایت کرده باشید باز هم امکان هک شدن اکانت وجود دارد.

اگر این مورد برای شما پیش آید در این مطلب به صورت خلاصه روش های بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام توضیح داده ایم همچنین با خواندن این مطلب یاد می گیرید که چگونه امنیت اکانت خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

نحوه تشخیص اکانت هک شده در اینستاگرام

 

اکانت هک شده در اینستاگرام

 

در اینستاگرام زمانی که یک نفر قصد تغییر رمز یا ایمیل اکانت شما را داشته باشد این موضوع به اطلاع شما می رسد.اما اگر فرد مذکور به ایمیل دسترسی داشته باشد بدون اینکه باخبر شوید کارهای زیادی روی اکانت شما انجام می دهد.
در نتیجه زمانی که اکانت شما هک شد، اقدامات اولیه را انجام دهید.از جمله این کارها بررسی قسمت های مختلف مثل کامنت ها، پست ها، استوری ها و دایرکت می باشد. با انجام این کار تغییرات احتمالی را می توانید ببینید.همچنین وارد قست account data شده و تغییرات در قسمت های مختلف مثل اطلاعات ورود، تنظیمات حریم خصوصی و غیره را بررسی کنید.
در این مورد اگر می توانید وارد اکانت ایستاگرام خود شوید از طریق مرورگر اقدام کرده و قسمت setting در پروفایل و در ادامه روی گزینه Privacy and Security و سپس Privacy and Security کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :اینستاگرام و امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت

مرحله اول: تغییر رمز اینستاگرام

 

اکانت هک شده در اینستاگرام

 

اگر متوجه این موضوع شدید که فقط رمز عبور تغییر کرده به صورت این روش اقدام کنید.در گوشی اندروید و یا آیفون به صفحه ورود به اکانت اینستاگرام وارد شده و Forgot Password را انتخاب کرده سپس آدرس ایمیل خود را وارد نمایید با انجام این کار ایمیلی حاوی لینک تغییر رمز عبور ارسال می شود و می تواندی رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید.


مرحله دوم: دسترسی اپلیکیشن های مشکوک را محدود کنید

 

اکانت هک شده در اینستاگرام

 

در بعضی مواقع دلیل مشکل اکانت اینستاگرام برنامه های مشکل دار در گوشی شما می باشد.از طریق نسخه وب وارد اکانت خورد شده و بعد از قسمت profile وارد قسمت تنظیمات شده و گزینه Authorized Apps انتخاب کرده با انجام این مراحل لیستی از برنامه هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را می توانید ببینید همچنین می توانید دسترسی برنامه های غیر ضروری را محدود کنید.

بیشتر بخوانید : اینستاگرام و امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت

مرحله سوم: پس گرفتن اکانت هک شده اینستاگرام

 

اکانت هک شده در اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام شما هک شده و هکر هم بخش‌های مختلف مانند آدرس ایمیل و شماره موبایل را تغییر داده، پس گرفتن آن بسیار کار دشواری است در این مورد باید صبور بود زیرا ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

اول از همه، در زمان دریافت ایمیل مربوط به تغییر گذرواژه یا آدرس ایمیل، باید سریعاً وارد عمل شوید. همچنین معمولاً در چنین ایمیلی گزینه‌ای تحت عنوان Revert this change یا reset your password را می‌توانید ببینید که با کلیک بر آن، فرایند پس گرفتن اکانت هک شده آغاز می‌شود. با این کار، اینستاگرام از شما می‌خواهد که هویت خود را تایید کنید.

برای این کار، باید از خودتان عکسی بگیرید و در این عکس، کاغذی در دست داشته باشید که بر روی آن کد ارسال شده از طرف اینستاگرام نوشته شده باشد. علاوه بر این، باید اعلام کنید که با چه گجتی اکانت موردنظر را باز کرده‌اید (مانند آیفون، گوشی اندرویدی، آیپد و دیگر موارد).

بعد از انجام این کارها، دیگر کار چندانی از دست شما برنمی‌آید و باید منتظر بمانید که کارشناسان امنیتی اینستاگرام کار خود را انجام دهد. در نهایت اگر این کارها را به‌صورت صحیح انجام داده باشید، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن آمده شما به‌عنوان صاحب حقیقی اکانت شناخته شده‌اید و بار دیگر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : چگونه مشکلات شبکه را حل کنیم؟

قدم چهارم: روش های جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

در این جا روش هایی را به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از آن ها می تواندی امنیت اکانت خود را افزایش داده و با خیال راحت از اینستاگرام استفاده کنید.

  • از رمزهای قوی استفاده کنید

در کل به شما پیشنهاد می شود که از رمزهای قوی و با حداقل 10 کاراکتر که شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکترهای خاص استفاده کنید.سعی کنید از رمزهای عبور مشخص و قابل حدس زدن مانند نام، شماره ملی، آدرس و .... استفاده نکنید.

  • دائما رمز عبور را تغییر دهید

شما این موضوع را به خوبی می دانید که رمز عبور را نباید به کسی بگویید و آن را در یک جای امن ذخیره کنید.اگرچه رمز عبورهای قوی استفاده میکندی ولی بهتر است هر چند وقت یک بار آن را تغییر دهید تا با مشکلات احتمال برخورد نکنید.

  • فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای

اکانت هک شده در اینستاگرام

 

در آخر بهترین و امن ترین روش برای حفاظت از اکانت اینستاگرام را معرفی می کنیم.تایید هویت دو مرحله‌ای روشی است که هکرها با استفاده از رمز عبور نمی توانند به اکانت دسترسی یابند.در این روش برای هر بار ورود، از طرف اینستاگرام یک کد ارسال می شود و با ورود کد می توان وارد اکانت شد.

روش فعالسازی این قابلیت به شرح زیر می باشد:
در بخش Profile به Settings و سپس Privacy and Security مراجعه کنید و بعد از ورود به ناحیه Two-Factor Authentication گزینه Get Started را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، می‌توانید یکی از گزینه‌های ارسال پیامک یا اپلیکیشن authenticator یا هر دو را انتخاب کنید. قابلیت ارسال پیامک ساده‌ترین روش است ولی ایمن‌ترین نیست. اگر کسی به هر روشی بتواند SMS ارسالی به گوشی شما را زیر نظر بگیرد، می‌تواند وارد اکانت اینستاگرام شود. اما بهره‌گیری از اپلیکیشن‌هایی مانند Google Authenticator یا Authy که مرتباً کدهای تصادفی ایجاد می‌کنند، امنیت اکانت را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

برای انتخاب روش موردنظر، گزینه کناری را انتخاب کرده همچنین برای قابلیت Authenticator، اینستاگرام از شما می‌خواهد تا در برنامه مورد نظر هم این امکان را فعال کنید تا همیشه برای ورود به اکانت خود کدهای تصادفی ایجاد کنید.

سفارش طراحی پست های اینستاگرام با قیمت ارزان

منبع  دیجی کالا ,Make Use Of

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو