پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

کاربران اندروید این توصیه های امنیتی را جدی بگیرند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سیستم‌عامل اندروید در یک ماه خیلی بیشتر از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد و هکرها همیشه به این دلیل می خواهند از حجم زیاد کاربران سوء استفاده کنند

و دائما در حال انتشار بدافزارهای جدیدی برای هک کردن گوشی های دارای سیستم عامل اندروید می باشند. اگر شما جزء افرادی می باشید که از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی بهره می برید، باید همیشه به نکته های امنیتی توجه کنید.

در این مطلب ۵ توصیه امنیتی را معرفی می کنیم که با رعایت کردن آن‌ها می تواندی آن ها را ایمن تر نموده و با خیال راحت از آن ها استفاده نمایید.

دانلود اپلیکیشن‌ها تنها از طریق پلی استور گوگل

 
یکی از مهم‌ترین دلایلی که گوشی های هوشمند جذاب شده اند این است که انواع مختلفی از اپلیکیشن ها برای آن منتشر شده است .از سوی دیگر، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها شامل بدافزار هستند یا از اطلاعات کاربران سوءاستفاده می‌کنند.
 
به این خاطر همواره توصیه می‌شود که فقط از طریق پلی استور اپلیکیشن‌های موردنظر خود را نصب کنید زیرا این موارد در گوگل توسز افرادی مورد بررسی قرار می گیرند؛ گاهی اوقات حتی در پلی استور هم اپلیکیشن‌های مشکل‌زا قرار می‌گیرد، ولی درصد آن‌ها بسیار پایین است.
 
جهت بالا بردن امنیت،در اندروید امکان نصب اپلیکیشن از جانب منابع دیگر را مسدود کنید. علاوه بر این، در خود پلی استور هم قبل از نصب اپلیکیشن‌ها، نظرات دیگر کاربران را مطالعه کنید تا از نکات ضعف و قدرت اپلیکیشن مذکور با خبر شوید و با بررسی تاریخ آپدیت، می‌توانید ببینید که آیا این مورد توسط توسعه‌دهندگان هنوز آپدیت می‌شود یا این‌که رها شده است. باید یادآوری کنیم که از که نصب اپلیکیشن‌های رها شده و قدیمی، به دلیل ضعف‌های امنیتی پرهیز کنید.
 

توصیه های امنیتی اندروید,چگونه امنیت گوشی را بالا ببریم,روش های افزایش امنیت گوشی

بیشتر بخوانید : کاربران واتس اپ؛ مراقب هکرها باشید

بهره‌گیری از آنتی‌ویروس

اپلیکیشن‌هایی که میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند، معمولاً مشکل امنیتی حادی ندارند ولی همواره مجوزهای درخواست شده توسط اپلیکیشن‌های اندروید را با دقت بررسی کنید تا بیش از حد معمول برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی درخواست نداشته باشند. در همین زمینه، اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس می‌توانند امنیت سیستم‌عامل اندروید گجت شما را تا حد زیادی افزایش بدهند و خوشبختانه در این زمینه نمونه‌های رایگان قدرتمند زیادی دیده می‌شود.

آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها و اندروید

اگر قصد دارید امنیت  گجت شما بیشتر شود، به صورت مرتب آپدیت‌های جدید مربوط به اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل اندروید را نصب کنید. با این کار، گجت خود را در معرض ریسک کمتری قرار می‌دهید زیرا در هر کدام از این آپدیت‌ها، معمولاً بخش‌هایی ازحفره‌های کشف شده اصلاح می‌شوند.

در کنار آپدیت اپلیکیشن‌ها، گوگل به صورت پی در پی آپدیت‌های امنیتی برای اندروید انتشار می دهد که البته معمولاً شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی این آپدیت‌ها را با فاصله در اختیار گوشی‌های خود قرار می‌دهند؛ ولی صب این آپدیت ها را جدی بگیرید.
 توصیه های امنیتی اندروید,چگونه امنیت گوشی را بالا ببریم,روش های افزایش امنیت گوشی
 

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

عدم اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی

 با وجود ابنکه وای فای رایگان شاید شما را وسوسه کند ولی باید توجه داشته باشید که هکرها معمولاً علاقه‌ی زیادی به چنین شبکه‌هایی دارند مخصوصا اگر ورژن اندروید شما قدیمی باشد، با اتصال به این نوع شبکه‌های وای‌فای اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. فقط اگر گوشی شما مجهز به VPN مطمئنی باشد به این شبکه ها وصل شوید و در این صورت، تمام اطلاعات ورودی و خروجی گوشی شما رمزگذاری می‌شود.

کلیک نکردن بر تبلیغات مشکوک حین انجام بازی

توسعه‌دهندگان بازی‌های رایگان، بیشتر راه کسب درآمدشان از طریق نمایش تبلیغات مختلف است. حتی اگر تبلیغ جذاب باشد، نباید روی آن کلیک کنید زیرا این تبلیغ شاید شما را وارد سایتی کند که با نصب بدافزارهای مختلف مشکلات زیادی را برای گوشی شما به وجود می آورد.

در این مطلب فقط به ۵ توصیه امنیتی ساده اشاره کردیم که البته همین موارد ساده هم می‌توانند امنیت گجت اندرویدی شما را تا حد زیادی افزایش بدهند. در هر صورت، اگر امنیت اطلاعات شخصی برای شما اهمیت زیادی دارد، همواره توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرید.
 
 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو