پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

روش حل مشکلات مرورگرها

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افراد جهت جستجو در اینترنت از مرورگرهای مختلفی استفاده میکندد که اگر این مرورگرها با مشکلاتی مواجه شود قطعا بر عملکرد ما در دنیای اینترنت تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

در این مطلب 9 مورد از مهمترین مشکلات اینترنت و روش های حل آن را مطرح می کنیم.

۱. سرعت پایین

روش حل مشکلات مرورگرها

اگر مشکل از سرعت اینترنت شما نباشد، سرعت پایین بارگذاری صفحات وب به دلایل مختلفی خواهد داشت.در ابتدا این مورد را متذکر می شویم که احتما از آخرین نسخه مرورگر استفاده نمایید. مثلا جهت آپدیت مرورگر کروم ،در منوی Help وارد About Google Chrome شوید و در مرورگر فایرفاکس هم از منوی Help به قسمت About Firefox وارد شوید. برای مرورگر اج باید به قسمت Update & Security و سپس Windows Update در تنظیمات ویندوز وارد شوید و در مرورگر سافاری برای این کار به قسمت Updates در اپ استور مک وارد شوید.

اگر یک افزونه باعث کاهش سرعت عملکرد مرورگر شده است باید برای بررسی این موضوع افزونه‌ها را یک به یک غیرفعال کنید و تأثیر آن را بررسی کنید. برای این کار، در منوی کروم به More tools و سپس Extension، در منوی فایرفاکس به Add-ons، در منوی اج به Extensions و در نهایت در منوی مرورگر سافاری به Preferences و سپس Extensions مراجعه کنید.

اگر دلیل این کندی افزونه ها نباشند، شاید ریشه این مشکل، داده‌های ذخیره‌شده در مرورگر باشد. با پاک کردن این فایل‌های موقتی، می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. البته بعد از پاک کردن آن‌ها باید تمام رمز عبور سایت‌ها را دوباره وارد کنید، به همین خاطر از قبل آمادگی این موضوع را داشته باشید.

در کروم، از بخش منو روانه‌ی Setting و سپس Advanced شوید و در نهایت بر Clear browsing data کلیک کنید. در فایرفاکس، از طریق منو ابتدا به Options و بعد Privacy & Security سر بزنید و در نهایت بر گزینه‌ی Clear Data کلیک کنید. در اج، چنین کاری از طریق Setting و بخش Choose what to clear که در قسمت Clear browsing data قرار دارد، امکان‌پذیر است. و سرانجام در سافاری ابتدا منوی آن را باز کنید و سپس به ترتیب به این بخش‌ها مراجعه کنید: Preferences، Privacy و در آخر Manage Website Data.

در تمام این موارد، بهتر است که تمرکز خود را معطوف به پاک کردن داده‌های cache و cookie کنید. بخش cache در سافاری مخفی است و برای رؤیت آن باید از بخش Preferences به تب Advanced سر بزنید و سپس گزینه‌ی Show Develop menu in menu bar را فعال کنید. بعد از این کار، منوی تازه‌وارد Develop را باز کنید و بر Empty Caches کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: رفع خطاهای متداول در اینترنت

اگر با انجام این کارها همچنان مشکلات مرورگر رفع نشده باشد، بهتر است مرورگر خود را پاک و سپس آن را دوباره نصب کنید. اگر این کار هم جواب نداد، پس یک عامل خارجی بر عملکرد مرورگر شما تأثیر می‌گذارد. شاید این عامل تأثیرگذار یک بدافزار باشد که در توصیه‌ی ۶ به این موضوع پرداخته‌ایم. همچنین شایان ذکر است که فایرفاکس از ابزارهای خوبی برای ریست کردن مرورگر و محدود کردن افزونه‌ها بهره می‌برد. برای این کار، از قسمت منو ابتدا به بخش Help و سپس Troubleshooting Information مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید بر گزینه‌های Refresh Firefox یا Restart with Add-ons Disabled کلیک کنید تا ببینید آیا مشکل موردنظر شما حل می‌شود یا نه.

۲. پیشنهاد URL ناخواسته

حل مشکلات مرورگرها

با توجه به اینکه روزانه سایت‌های مختلفی را مشاهده می کنیم ، آدرس آنها در حافظه مرورگر ذخیره می شود و در هنگام تایپ دیگر آدرس‌ها، معمولا پیشنهادهای زیادی در قسمت نوار آدرس به کاربر ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید این پیشنهادها به نمایش داده نشوند، کامل ترین روش، پاک کردن داده‌های ذخیره شده در مرورگر با استفاده از روش‌هایی است که در توصیه‌ی قبلی گفته شد.

اما اگر فقط خواهان پاک کردن یک آدرس هستید، لزومی به پاک کردن کل داده‌ها وجود ندارد و به‌راحتی در مرورگرهای کروم و فایرفاکس می‌توان چنین کاری را انجام داد. در کروم، ابتدا نام موردنظر را در نوار آدرس تایپ کنید و بعد از به نمایش درآمدن پیشنهادها، از طریق صفحه‌کلید، آدرس مذکور را انتخاب کنید و سپس دکمه‌های Shift+Delete را بفشارید. در فایرفاکس هم باید فرایند مشابهی را تکرار کنید با تفاوت که در مرحله‌ی آخر کافی است بر کلید Delete ضربه بزنید.

در مرورگرهای اج، سافاری، کروم و فایرفاکس با مراجعه به تاریخچه مرورگر می‌توان نام هر کدام از آدرس سایت‌ها را مشاهده کرد؛ البته این کار زمان زیادی می برد و اگر فقط می‌خواهید چند آدرس خاص را حذف کنید، بهتر است از راه‌حل پیشنهادی مربوط به نوار آدرس استفاده کنید.

۳. به هم ریختن ظاهر صفحات وب

نحوه حل مشکلات مرورگرها

صفحات وب درهم‌ریخته می‌تواند به دلیل مشکلات مرورگر، سرور مربوط یا ارتباط اینترنت باشد. بعد از رفرش کردن اگر محتوای سایت به درستی به نمایش داده نشد، آن سایت را از یک سیستم دیگر یا مرورگر دیگر و در نهایت از طریق یک خط اینترنتی دیگر باز کنید. اگر دلیل اصلی این مشکل مرورگر شما باشد، سعی کنید فایل‌های cache موجود در مرورگر را پاک کنید (مطابق توصیه‌ی ۱) و اگر این کار هم مشکل را حل نکرد، مرورگر را حذف و دوباره نصب کنید.

۴. عملکرد نامناسب AutoFill

 مشکلات رایج مرورگرها

قابلیت Autofill در هنگام پر کردن فرم‌ها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شود.مثلا با این استفاده از این ویژگی دیگر لازم نیست که برای همه فرم‌ها آدرس ایمیل از اول تایپ شود و اگر این آدرس از قبل ذخیره شده باشد، با تایپ کردن چند حرف اول آن، می‌توانید آدرس موردنظر را انتخاب کنید. اما در برخی موارد، این ویژگی با مشکل مواجه می شود.

اول از همه باید از فعال بودن این مشخصه در مرورگر خود اطمینان حاصل کنید. به همین خاطر، این اقدامات را در مرورگرهای مختلف انجام دهید. در کروم به Setting، Advanced و در نهایت Auto-fill settings مراجعه کنید. در فایرفاکس به Options، Privacy & Security و سپس Forms & Passwords سر بزنید. در اج به Settings، View advanced settings و در آخر Autofill settings نگاهی بیندازید. در سافاری هم ابتدا به Preferences مراجعه کنید و در نهایت وضعیت AutoFill را بررسی کنید.

اگر این مشخصه فعال باشد، پس منشأ این مشکل احتمالا مربوط به مظنونین همیشگی یعنی داده‌های موجود در مرورگر یا افزونه‌ها است. به همین خاطر چنین داده‌هایی را پاک کنید و بعد از غیرفعال کردن افزونه‌ها، دوباره وضعیت قابلیت Autofill را بررسی کنید.

۵. کرش‌های متعدد مرورگر

 انواع مشکلات مرورگرها

اگر مرورگر شما بدون نمایش هشدار مرتبا کرش می‌کند، بهتر است که دوباره مانند روش اول اقدام کنید. همچنین اگر از نسخه بتا مرورگر استفاده می‌کنید، بهتر است نسخه ثابت آن را نصب نمایید. شاید نرم‌افزار یا سخت‌افزار موجود در سیستم دلیل این مشکل باشد که متأسفانه راه آسانی برای پیدا کردن منشأ دقیق این مشکل وجود ندارد و باید هر یک از نرم‌افزارها یا سخت‌افزارهای مشکوک را از سیستم حذف نموده به این امید که مشکل موردنظر برطرف شود. به‌عنوان نکته‌ی آخر هم باید دوباره تأکید کنیم که بهتر است همواره از جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنید.

۶. صفحه‌های پاپ‌آپ متعدد

 صفحات پاپ آپ در مرورگرها

صفحه‌های پاپ‌آپ همیشه در اینترنت دیده می شود اما اگر تعداد این صفحات زیاد شود، این موضوع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مرورگر تلقی می شود. در بیشتر موارد، ریشه این موضوع یک بدافزار است که به‌صورت افزونه در مرورگر نصب شده یا اینکه به‌عنوان یک برنامه در بخشی از سیستم قرار گرفته است. اول از همه، باید با استفاده از یک آنتی‌ویروس قدرتمند کل سیستم را اسکن کنید. بعد از این کار، اگر همچنان با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بهتر است دستورالعمل‌های توصیه ۱ را اجرا کنید. در نهایت هم یک افزونه‌ی مسدودکننده تبلیغات را در مرورگر خود نصب کنید.

۷. مشکلات مربوط به ارتباط با اینترنت

 ارتباط با اینترنت در مرورگرها

دلایل زیادی برای مشکلات مربوط به اینترنت وجود دارد اما اگر این مشکلات فقط در هنگام استفاده از مرورگر نمود پیدا می‌کند، پس باید در مورد ارتباط این مشکل با مرورگر بررسی‌های لازم را انجام دهید. در ویندوز با مراجعه به Task Manager و در macOS با مراجعه به Activity Monitor می‌توانید ببینید که پهنای باند اینترنت شما روانه‌ی کدام برنامه می‌شود. اگر مرورگر سیستم شما بدون انجام کار خاصی مشغول مصرف بخش زیادی از پهنای باند است، پس برای حل این مشکل باید اقدامات متعددی را انجام دهید. افزونه‌ها را غیرفعال کنید، داده‌های موجود در مرورگر را پاک کنید، با آنتی‌ویروس محیط سیستم را اسکن کنید و دیگر اقدامات معمول.

۸. بروز مشکل در نمایش تصاویر و ویدیوها

 نمایش تصویر در مرورگرها

اگر اینترنت سیستم شما مشکلی نداشته باشد، منشأ مشکل در نمایش تصاویر و ویدیوها را می‌توان در تنظیمات مرورگر جستجو کرد. به‌عنوان مثال برای تماشای محتواهای قدیمی به Flash نیاز دارید و ویدیوهای یوتیوب بدون فعال بودن جاوا اسکریپت مرورگر پخش نمی‌شوند. تمام تنظیمات مربوط به نمایش این محتواها به‌ صورت پیشرفرض فعال هستند، اما شاید خواسته یا ناخواسته آن‌ها را غیرفعال کرده باشید. با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید از وضعیت آن‌ها خبردار شوید. اگر با انجام این کار مشکل برطرف نشد، باز هم باید به توصیه ۱ برگردید و دستورالعمل‌های آن را انجام دهید.

۹. تغییر دائمی هوم‌پیج

 مشکل تغییرات هوم پیج

تغییر دائمیئ هوم‌پیج (homepage) یکی از مشکلات مرورگر ها می باشدد. اگر بعد از اینکه هوم‌پیج را به وضعیت اول بازگرداندید و باز هم تغییرات به وجود آمد ، پسحتما دلیل این موضوع یک افزونه یا بدافزار می باشد. برای حل این مشکل، ابتدا به توصیه‌های ۱ و ۶ مراجعه و دستورالعمل‌های موجود در این دو بخش را اجرا کنید. اگر این کارها مثمر ثمر واقع نشد، پس بهتر است مرورگر خود را حذف و سپس آن را دوباره نصب کنید.

منبع Gizmodo , دیجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو