پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

جدا شدن کرتانا و نوار جستجو در ویندزوز 10

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قبلا صحبت های زیادی در مورد جدا کردن کرتانا و جست‌وجو در ویندوز ۱۰ مطرح شده بود و نمونه هایی از این جداسازی، اکنون در آخرین بیلد پیش‌نمایش، قابل مشاهده است.

با وجود اینکه شکل نهایی هنوز مشخص نشده است اما حالا در مورد سناریوها و دلایل این جداسازی بهتر می توانیم بحث نماییم.

در این جا سوالی مطرح می شود که چرا مایکروسافت از ابتدا این حرکت را شروع کرد؟
پاسخ این سوال تقریبا ساده است. این کار به مایکروسافت این امکان را می دهد که هر دو قسمت را بدون اینکه بر روی هم تاثیربگذارند، گسترش دهد. اگر کرتانا را به خاطر داشته باشید که زمانی که در نسخه اول ویندوز 10 عرضه شد, نوار جست‌وجو کاملا در اختیار کرتانا قرار داشت. کاربران اصلا این حالت را بول نداشتند و می خواستند که نوار جست‌وجو به صورت قبل همان نوار جست‌وجو باقی بماند. بنابراین مایکروسافت تلاش کرد تا طی چند آپدیت ویندوز 10 که اخیرا منتشر شد ، جست‌وجو را در نوار مخصوص کرتانا به اولویت تبدیل کرده و از کرتانا بودن آن بکاهد.

و البته این رویه به معنای کاهش نفوذ کرتانا در ویندوز ۱۰ بوده است. در طی سال‌های گذشته مایکروسافت تلاش کرده است تا خاصیت جست‌وجوی آن کم‌کم بر دستیار دیجیتال بودن آن غلبه کند. دیگر از قسمت‌های events, latest news و یا day at a glance خبری نیست. به نظر می‌رسد دیگر جایی برای کرتانا در نوار جست‌وجو باقی نمانده است.

 جدا شدن کرتانا و جستجو در ویندزوز 10
جدا کردن کرتانا و جستجو باعث می شود که مایکروسافت هر کدام را جداگانه گشترش دهد بدون آن که یکی سد راه دیگری شود. مایکروسافت می‌تواند برای کاربران تجربه کاربری دستیار صوتی خوبی را بدون آسیب زدن به تجربه جست‌وجو و همچنین یک تجربه کامل جست‌وجو بدون عقب نگاه داشتن دستیار صوتی ایجاد کند. این یک اقدام برد-برد برای همه مخصوصا کسانی که به یک کرتانا توصعه یافته در ویندوز ۱۰ علاقمندند، خواهد بود.

بیشتر بخوانید : بررسی تم جدید لایت ویندوز10

بر همین اساس، مایکروسافت در حال توسعه یک رابط کاربری مانند چت برای کرتانا، درست مشابه، اپلیکیشن این دستیار صوتی در اندروید و آی‌اواس و یا گوگل اسیستنت است. مکالمه‌های حبابی شکل از پیش آماده شده‌ای که برای کاربر در دسترس قرار می‌گیرند و کارتانا بر اساس آن‌ها، مکالمه را با کاربر پیش می‌برد. در حالی که چنین رابط کاربری، تایپ کردن در ارتباط با کرتانا را تقویت خواهد کرد، امکان مکالمه صوتی با دستیار دیجیتال کماکان برقرار خواهد بود.

البته حتی با جدا شدن تجربه جست‌وجو و کرتانا در ویندوز، این دو هنوز قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و به عنوان مثال هنوز خواهید توانست، به جست و جوی اسناد از طریق کرتانا پرداخته و یا به دستورهای کوتاه کرتانا از طریق نوار جست‌وجو دسترسی داشته باشید، مثلا با تایپ کلمه Weather، نتایج مربوط به آب و هوا را مشاهده کنید. مایکروسافت همچنین قصد دارد، کرتانا را بیش از پیش، با سایر بخش‌های سیستم عامل ادغام نماید.

 جدا شدن کرتانا و جستجو

این که مایکروسافت چه مسیری را برای کرتانا در نظر خواهد گرفت، امری نامشخص است. در حالی که شما این مقاله را می‌خوانید و بر اساس بیلد‌های پیش نمایش فعلی، به نظر می‌رسد قرار است، رابط کاربری مکالمه محوری را برای این دستیار صوتی داشته باشیم و البته جای کرتانا به اکشن‌سنتر و یا سیستم تِری منتقل خواهد شد. اما تا زمانی که این برنامه‌ها در دست توسعه است، همه چیز ممکن است تغییر کند. حتی ممکن است جدایی جست‌وجو و کرتانا هرگز اتفاق نیفتد اما اتفاق افتادن نهایی آن با عقل جور در می‌آید.

بیشتر بخوانید : دلایل نصب ویندوز10

منبع  وینفون , WINDOWS CENTRAL

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو