پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

باگ فیسبوک و افشای میلیون ها عکس

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید روند رسوایی‌های فیسبوک نمی خواهد به این زودی تمام شود. شرکت فیسبوک اخیرا اعلام نموده است که یک باگ موجود در API مربوط به دسترسی تصاویر حدود ۶.۸ میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داده است.

این باگ به‌صورت بالقوه، عکس‌های کاربران را در اختیار برنامه های شخص سوم قرار می‌داده و حتی در مواردی این دسترسی مربوط به عکس‌هایی بوده که تابحال منتشر نشده بودند.

طبق گفته فیسبوک این باگ در روزهای ۱۳ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ وجود داشته است.

فیسبوک می گوید، این باگ موجود در API موردنظر، به برنامه های شخص سوم بیشتر از حد معمول اجازه‌ی دستیابی به عکس های مختلفی را می داده است. با توجه به این که این برنامه ها معمولا به عکس‌های تایملاین دسترسی دارند، اما به دلیل وجود این باگ، آن‌ها می‌توانستند به بعضی از عکس‌های قسمت Marketplace و استوری دست یابند. در بعضی از موارد، این برنامه ها حتی به عکس‌هایی که فقط آپلود شده ولی منتشر نشده‌اند، دست پیدا کرده اند.

در قسمتی از این بیانیه آمده: «در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد اطلاعات حدود ۶.۸ میلیون کاربر تحت تاثیر این باگ قرار گرفته و حدود ۱۵۰۰ برنامه توسعه یافته توسط ۸۷۶ توسعه‌دهنده امکان دسترسی به این اطلاعات را پیدا کرده‌اند.»

شرکت فیسبوک برای وجود این باگ عذرخواهی کرده و گفته  به زودی می توانند از طریق همکاری نزدیک با توسعه‌دهندگان، کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌اند را شناسایی نمایند. سال ۲۰۱۸ سال خوبی برای شرکت فیسبوک نبوده است و معلوم نیست چه زمانی این شرکت می‌تواند در مقابل وقوع چنین رسوایی‌هایی بایستد .

منبع  دیجی کالا , Slash Gear

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو