پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

پایان عمر مروگر اج؛اولین نسخه مرورگر اج بر پایه کرومیوم عرضه شد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برای نخستین بار مایکروسافت مرورگر اج (Edge) را در سال ۲۰۱۵ در ویندوز ۱۰ به عرصه نمایش گذاشت، اما عمر این مرورگر بروز به پایان خود نزدیک شده است.

سرانجام این شرکت اولین نسخه تست مرورگر اج بر پایه کرومیم را برای ویندوز 10 ارائه کرد. این نسخه ی پیش‌نمایش هر روز آپدیت خواهد شد و احتمالا نقص هایی در آن وجود دارد.

 بیشتر بخوانید : مرورگر کروم را آپدیت کنید|هشدار گوگل

 

به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت اولین نسخه تست مرورگر اج کرومیم خود را برای ویندوز 10 عرضه کرد و این در حالی است که نسخه به‌روزرسانی‌های هفتگی دریافت خواهد کرد. نسخه بتای پایدارتر این نرم‌افزار که هر شش هفته یک‌بار به‌روزرسانی خواهد شد، در آینده در دسترس خواهد بود و عرضه نسخه تکمیل‌شده نیز بعدازآن انجام خواهد شد.

همان‌طور که از نام این آپدیت معلوم است، نسخه اصلاح شده اج از طراحی گوگل کروم استفاده کرده و مبتنی بر پایه سورس باز کرومیوم است. این نرم‌افزار با چند سرویس مایکروسافت از قبیل Windows Defender SmartScreen (برای شناسایی فعالیت‌های فیشینگ و بدافزارها)، Bing و Microsoft News یکپارچه شده است.

بیشتر بخوانید : روش حل مشکلات مرورگرها

مرورگر اج به طور هم زمان از توابع کروم و توابع موجود در مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. از این به بعد می توانید تا قسمت های موردعلاقه و مشترک میان هر دو نرم‌افزار را با یکدیگر همگام‌سازی نمایید. مایکروسافت بر روی موارد اساسی تمرکز کرده و برای مثال از پشتیبانی چندزبانه غافل شده است.

مرورگر اج کرومیوم,اج کروم,edge
بررسی املای لغات و عرضه محتوای چندرسانه‌ای نیز در این نسخه در دسترس نیست. همچنین فعلا نسخه پیش‌نمایش مایکروسافت اج فقط برای ویندوز 10 در دسترس می باشد و قابلیت پشتیبانی برای دیگر پلتفرم‌ها مانند ویندوز و مک بعد از مدتی به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد

نصب مرورگر اج کرومیوم

کاربران با مراجعه به صفحه Aggiornamenti Lumia در فروشگاه مایکروسافت، می توانند لینکی حاوی فایل زیپ (دارای فایل نصبی مرورگر اج) را مشاهده و دانلود کرده و با اجرای فایل Setup.exe، مرورگر اج را نصب کنند.

یکی از متخصصان فایل مرورگررا دانلود و به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی نصب کرده است. مرورگر اج فضایی شبیه به کروم داشته و از عملکرد  شبیه به مرورگر کروم دارد؛ تنها فرقی که با کروم دارد، نوار مایکروسافت در بالای مرورگر اج است. پس از وارد شدن از طریق حساب کاربری مایکروسافت خود، می‌توانید افزونه‌های دلخواه خود را هم از طریق مایکروسافت استور و هم از طریق گوگل استور، دانلود و نصب کنید.

توجه: با نصب این نسخه از مرورگر اج، تمام ریسک‌های احتمالی بر عهده شما است؛ چون همان‌طور که میدانید این مرورگر، یک برنامه شخص ثالث است و لازم است که همیشه در اجرای فایل‌هایی با منبع ناشناس کمی درنگ کنید.

بیشتر بخوانید : مرورگر کروم 71 همراه با مسدود کننده تبلیغات

هنوز بعضی از امکانات این برنامه اضافه نشده است که از جمله این امکانات می توان قابلیت نوشتن در صفحات وب را نام برد. درنتیجه این موضوع آشکار است که مایکروسافت راه طولانی در جهت کامل کردن مرورگر خود دارد.

 منبع  آیتنا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو