پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

گلکسی s10e توجه چه کاربرانی را جلب خواهد کرد؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سامسونگ با ارائه گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ موفق شد تا توجه کاربران و رسانه‌های زیادی را به خود جلب نماید. سامسونگ تصمیم دارد

با ارائه گلکسی اس ۱۰ ای(s10e)، مدل ارزان و به صرفه تر این گوشی‌ها را هم وارد بازار نماید. با توجه به اینکه گلکسی S10e نسبت به گوشی های دیگر، از خصوصیات قابل توجه کمتری برخوردار است اما قیمت پایین تری دارد.

این سوال مطرح می شود که شرکت سامسونگ این گوشی گلکسی s10e را برای چه کاربرانی طراحی نموده است؟  کاربرانی است که نمی توانند و یا نمی خواهند گوشی با قیمت 1000 دلار را بخرند کنند. در چند سال گذشته گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۶T و پوکوفون F1 با داشتن ویژگی های قابل توجه ولی با قیمت بسیار کمتر نسبت به گوشی های شرکت های بزرگ، توانسته اند درآمد خوبی را کسب کنند.

در آسیا، بازار شیائومی و هواوی سیر صعودی دارد و رقیب سر سختی برای کسب‌وکار سامسونگ محسوب می‌شوند. به همین دلیل سامسونگ اقدام به ساخت گوشی جدید با قیمت کمتری نموده است.

گلکسی s10e,Galaxy S10e,گلکسی اس 10 ای
آیا گلکسی اس ۱۰ ای می‌تواند باعث افزایش فروش گوشی های سامسونگ شود؟

مهم‌ترین هدف سامسونگ از ساخت این گوشی، افزایش آمار فروش است. اگر اخبار مربوط به سامسونگ را پیگیر بودید، احتمالاً خبرهای مربوط به کم شدن آمار فروش گوشی‌های سامسونگ را شنیده اید. سود دریافتی این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸، نسبت به سال قبلی ۲۸.۷ درصد کاهش داشت. همچنین نباید کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را از قلم بیندازیم که همه‌ی شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

این گوشی به‌تنهایی نمی‌تواند وضعیت فروش قسمت موبایل سامسونگ را تا حد زیادی بهبود ببخشد ولی کاملاً واضح است که این شرکت خطر را احساس کرده و در راستای همین موضوع، رویکردهای تازه‌ای را اتخاذ کرده است. مقرون‌به‌صرفه بودن گوشی، روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و رقبای چینی سامسونگ در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

Galaxy S10e,گلکسی اس 10 ای

 

بر طبق آمار در بازارهای بزرگ و دارای پتانسیل زیاد برای رشد، مانند هند، چین و آمریکای جنوبی، قیمت گوشی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. در این میان، در بازارهای غربی هم کاربران دیگر مانند گذشته به‌سرعت گوشی‌های خود را تعویض نمی‌کنند و گوشی هوشمندی مانند گلکسی اس ۱۰ ای شاید بتواند برخی از کاربران طرفدار گوشی‌های پرچم‌دار را ترغیب کند که زودتر از حد معمول، گوشی خود را کنار بگذارند و این گجت را خریداری کنند. با این وجود، چنین سناریوهایی احتمالاً به‌طور گسترده نمی‌تواند وضعیت فروش گوشی‌های سامسونگ را تغییر دهد.

از طرف دیگر، قیمت پایین‌تر گلکسی اس ۱۰ ای می‌تواند وجهه گوشی‌های گلکسی اس به‌عنوان پرچم‌داران گران‌قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. سامسونگ برای اینکه با این مشکل مواجه نشود، موفق شده این گوشی را طوری طراحی کند که اعتبار گوشی های گران‌تر را به‌صورت منفی تحت تأثیر قرار ندهد.

بیشتر بخوانید : اولین تصاویر گلکسی اس 10 مدل پلاس

مقایسه اجتناب‌ناپذیر با اپل

سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این روش استفاده می کند. اپل در سال ۲۰۱۳ برای آیفون ۵C چنین کاری را انجام داد که البته چندان موفقیت‌آمیز نبود زیرا آیفون ۵C ازلحاظ طراحی و دیگر مشخصات، در سطح بسیار پایین‌تری نسبت به برادران خود قرار داشت و درنهایت اپل ساخت آیفون سری C را به دلیل فروش ضعیف ادامه نداد.

با این تفاسیر، اپل ایده‌ی ارائه‌ی یک مدل مقرون‌به‌صرفه در کنار مدل‌های بسیار گران‌قیمت را کنار نگذاشت. آیفون XR مدل ساده‌تر آیفون XS محسوب می‌شود. به جای بهره‌گیری از نمایشگر اولد، از نمایشگر LCD بهره می‌برد، دارای رزولوشن پایین‌تر است، حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد و همراه با یک دوربین اصلی روانه‌ی بازار شده و فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی است. اپل که از شکست آیفون ۵C درس گرفته، این گوشی را به جای بدنه پلاستیکی، همراه با فریم آلومینیومی عرضه کرده که البته نسبت به فولاد ضدزنگ آیفون XS کیفیت پایین‌تری دارد ولی در هر صورت احساس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

Galaxy S10e,گلکسی اس 10 ای

 

با مقایسه گلکسی اس ۱۰ ای و اس ۱۰ هم می‌توانیم رویکرد مشابه سامسونگ را مشاهده کنیم. رزولوشن از FHD+ به QHD+ رسیده، کاهش ۲ گیگابایت حافظه رم، عدم وجود دوربین تله‌ فوتو و نبود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر. با این حال، این گوشی از طراحی مشابه برادران گران‌تر خود، دوربین اصلی مشابه و همان تراشه قدرتمند استفاده می کند. کاربرانی که می خواهند از اصلی‌ترین قابلیت‌های اس ۱۰ استفاده نمایند ولی می‌خواهند پول کمتری خرج کنند، اس ۱۰ ای می‌تواند آن‌ها را راضی کند.

قیمت‌گذاری این مدل هم مشابه اپل است. قیمت آیفون XR به جای ۹۹۹ دلار از ۷۴۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت پایه گلکسی اس ۱۰ ای هم ۷۴۹ دلار است که برای مقایسه باید به قیمت پایه ۸۹۹ دلاری مدل معمولی و قیمت پایه ۹۹۹ دلاری مدل پلاس هم اشاره کنیم. از این مهم‌تر، باید بگوییم که مدل معمولی اس ۹ در ابتدا با قیمت ۷۱۹ دلاری روانه‌ی بازار شد. این یعنی، اس ۱۰ ای با ارائه‌ی قیمت نسبتاً مشابه قصد دارد این بخش از کاربران را از دست ندهد.

 

Galaxy S10e,گلکسی اس 10 ای

گوشی‌های پیشرفته روزبه‌روز گران‌تر می‌شوند

گوشی‌های پیشرفته در حال گران‌تر شدن هستند. در ضمن باید به تکنولوژی‌های جدیدی مانند اینترنت ۵G و مدل‌های تاشو هم اشاره کنیم که این موضوع را تشدید می‌کنند. ساخت مدل‌های «پرو» به یک پدیده عادی بدل شده و به همین خاطر شرکت‌ها با ساخت مدل‌های پیشرفته ولی مقرون‌به‌صرفه می‌خواهند فاصله‌ی بین گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار را کمتر کنند.

در ضمن باید بگوییم که سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۱۰ ای را مشخصاً در پاسخ مستقیم به رقبا یا برای بازارهای رو به رشد نساخته است. اس ۱۰ ای همچنان یک پرچم‌دار محسوب می‌شود که مناسب کاربران چنین گوشی‌هایی است. اگر بخواهیم به این دسته از گوشی‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم به گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مانند سری گلکسی M را نام ببریم که مشخصاً برای چنین اهدافی توسعه یافته‌اند.

این گوشی می‌تواند توجه بسیاری از طرفداران سامسونگ را جلب کند زیرا بدون نیاز به پرداخت مبلغ ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ دلاری، می‌توانند از بسیاری از ژگی های جدیدترین گوشی های این شرکت برخوردار شوند .

 منبع  Android Authority , دیجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو