پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

مراقب برنامه های گوگل پلی استور باشید

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 برنامه های زیادی در گوگل پلی استور آلوده هستند، هر برنامه ای را دانلود نکنید و مراقب گوگل پلی استور باشید.

 بعد از دو سال تحقیق سرانجام این به این نتیجه رسده شده که در اکنون، ۲۰۴۰ اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی استور وجود دارند که به هر نحوی می‌توانند مخرب باشند. بعضی از این برنامه ها به دسترسی های مختلفی نیاز دارند و بعضی هم به صورت کامل ویروس هستند. این تحقیق توسط دانشگاه سیدنی و موسسه Dasta61 انجام شده است.

در این تحقیق، تقریبا یک میلیون برنامه را تحلیل و بررسی کرده اند و در میان آن ها برنامه های تقلبی زیادی پیدا شده است که دارای بدافزار نبوده ولی دسترسی‌های خاصی از کاربر می‌خواهند که به آن‌ها نیازی ندارند. شاید بعضی از این برنامه ها را بشناسید و یا در گوشی خود نصب کرده باشید. به عنوان مثال می توان برنامه Hill Climb Racing و Temple Run نام برد.

پلی استور,گوگل پلی استور,برنامه های پلی استور,امنیت برنامه های پلی استور


شاید شما تصور کرده اید که چگونه تمام این یک میلیون برنامه را بررسی کرده اند.محققان از ابزار هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جهت بررسی تمام این یک میلیون اپلیکیشن بهره بده اند.روش کار این الگوریتم به این صورت بوده که سعی کرده با پیدا کردن محتوای متنی مشترک و همچنین آیکن‌های شبیه به هم، این اپلیکیشن‌ها را پیدا کند. با تطابق این آمار با ده هزار اپلیکیشن مشهور، ۴۹۶۰۸ اپلیکیشن مشابه پیدا شده‌اند که پتانسیل مخرب بودن را دارا هستند.

بیشتر بخوانید : کاربران اندروید این توصیه های امنیتی را جدی بگیرند.

با استفاده از ابزار VirusTotal، مشخص شده که ۷۲۴۶ اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن مخرب نشانه گذاری شده‌اند و ۲۰۴۰ اپلیکیشن نیز به عنوان اپلیکیشن‌های دارای ریسک بالا و تقلبی، نشانه گذاری شدند. علاوه بر این‌ها، ۱۵۶۵ درخواست برای حداقل پنج دسترسی حساس در این اپلیکیشن‌ها وجود داشته و ۱۴۰۷ کتابخانه تبلیغات جانبی هم در این نرم‌افزارها پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

نگران نباشدید، تمام اپلیکیشن‌هایی که تحلیل و بررسی شدند، اکنون در فروشگاه گوگل پلی استور نیستند و حذف شده اند. همچنین تیم گوگل نیز گزارش داده که تعداد درخواست‌های رد شده برای اپلیکیشن‌های جدید در پلی استور نیز در یک سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته و اپلیکیشن‌های تعلیق شده نیز ۶۶ درصد افزایش داشته است.
در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر اپلیکیشنی را نمی‌شناسید، آن را روی گوشی اندرویدی خود نصب نکنید و همیشه از برنامه‌های آنتی‌ویروس در گوشی خود استفاده کنید تا بدافزارها و ویروس ها را به راحتی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی 7 سایت برای بررسی امن بود لینک

  منبع  GSMArena , دجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو