پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

پردازنده نسل نهم اینتل با فرکانس 5 گیگاهرتز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرانجام اینتل پردازنده‌های نسل نهم خود را به عرصه نمایش گذاشت این پردازنده ها امکان رسیدن به فرکانس 5 گیگاهرتز دارند.

این پردازنده‌ها با توجه به کلاک بسیار مناسب خود گزینه مناسبی برای فراید که اهل بازی های رایانه ای هستن و همچنین ویراستاران ویدیو خواهد بود. در ادامه جزئیات این پزدازنده ها را شرح می دهیم. با توجه به عملکرد بسیار خوب شرکت AMD ، بازار پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی بسیار داغ شده است. در حال حاضر اینتل بیشترین سهم از این بازار را در اختیار خود گرفته است.

این پردازنده‌های کلاس دسکتاپ بر پایه معماری 14 نانومتری فعلی اینتل گسترش پیدا کرده اند، اما با استفاده از اتصالات جدید اینتل پتانسیل بیشتری برای اورکلاک شدن دارند. در مقایسه دیگر این پردازنده‌ها با پردازنده‌های نسل هشتم به این نکته پی می بریم که  پردازنده نسل نهم پشتیبانی بهتر از حافظه‌های پرسرعت اوپتان اینتل و در عین حال مصونیت سخت‌افزاری در مقابل حفره‌های امنیتی Spectre & Meltdown دارد
با این وجود پردازنده‌های نسل نهم را باید اولین پردازنده‌های اینتل دانست که بدون افت عملکرد در مقابل این دو حفره امنیتی مهلک در امان مانده اند. پردازنده‌های جدید سری Core اینتل در پایین‌ترین مدل دارای هشت هسته و در بالاترین مدل 18 هسته پردازشی خواهند بود.

 پردازنده اینتل نسل نهم

این پردازنده‌های جدید را با پایین‌ترین مدل یعنی پردازنده Core i5-9600K بررسی می کنیم.

این پردازنده دارای فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتزی بود که با استفاده از فناوری Turbo Boost 2.0 اینتل این میزان تا 4.6 گیگاهرتز می رسد. این پردازنده 95 واتی دارای شش هسته و شش رشته پردازشی بوده و دارای 9 مگابایت کش است. اینتل برچسب قیمتی 262 دلاری را برای این پردازنده پایین‌رده اما قدرتمند درنظر گرفته است.

پردازنده نسل هشتمی دیگر اینتل، Core i7-9700K است که دارای فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز و فرکانس بیشینه 4.9 گیگاهرتز است. این پردازنده 95 واتی دارای هشت رشته و هشت هسته پردازشی و 12 مگابایت کش است. غول آبی دنیای پردازنده‌ها برچسب قیمتی 374 دلاری را برای این پردازنده پرقدرت درنظر گرفته است.

پردازنده اینتل نسل نهم

اما بالاترین پردازنده سری K اینتل، پردازنده Core i9-9900K است. این پردازنده دارای فرکانس کاری 3.6 گیگاهرتز و فرکانس حداکثر 5 گیگاهرتز است. اینتل این پردازنده 95 واتی را با هشت هسته و 16 رشته پردازشی و 16 مگابایت کش همراه کرده است. این مشخصات بسیار خوب از این پردازنده نسل نهمی یک غول به تمام معنا ساخته است. برای خرید این غول لازم است مبلغ 488 دلار را بپردازید که البته رقم کمی نیست.

قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل را باید در سری X جستجو کرد. این پردازنده‌های هایپرتردد در پایین‌ترین مدل یعنی Core i9-9800X به 8 هسته و 16 رشته پردازشی مجهز شده‌اند. در بالاترین مدل از این سری یعنی Core i9-9980XE شاهد 18 هسته و 36 رشته پردازشی هستیم. این پردازنده 165واتی را باید یک بخاری قدرتمند دانست که به 24.75 مگابایت کش هوشمند تجهیز شده است. نکته مهم دیگر در مورد این پردازنده قیمت 1.979 دلاری آن است که دیگر جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد.

 پردازنده اینتل نسل نهم

پردازنده‌های سری ایکس اینتل در این نسل شاهد تغییراتی خوبی مانند پشتیبانی از رم DDR4 چهار کاناله و پشتیبانی از اتصال چندین کارت گرافیک و SSD هستند. اینتل با معرفی پردازنده‌های جدید خود به خصوص پردازنده‌های جدید سری X به‌صورت مستقیم پردازنده‌های نسل دوم رایزن را به چالش کشیده است. چرا که AMD با معرفی نسل دوم پردازنده‌های Ryzen عملا در تعداد هسته‌های پردازشی دست بالا را در مقابل اینتل داشت. اما اینتل حالا با معرفی پردازنده‌های جدید سری X که در پایین‌ترین مدل به 8 و در بالاترین مدل به 18 هسته تجهیز شده، توانسته فاصله خود را با حریف جبران کند.

منبع  وینفون , ENGADGET

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو