پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

منقرض نشدن اینترنت 128 کیلوبایتی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با توجه به اینکه همه جا صحبت از سرعت بالای اینترنت است حتی سرعت 512 نیز سرعت قابل قبولی ندارد و هنوز هم اینترنت 128 کیلوبیت مورد استفاده بوده و منقرض نشده است.

فناوری اطلاعات امروزه به امری ضروری در زندگی مردم تبدیل شده است در حالی که تا چند سال پیش بعضی از افراد معتقد بودند که اینترنت و فناوری اطلاعات جزو کالاهای لوکس هستند و اینترنت 12 کلیوبیتی برای افراد کافی است.
در طول چند سال گذشته، روند استفاده از اینترنت به این شکل بوده که از سرعت‌های کیلوبیتی در اینترنت دایال‌آپ، به تریج به فناوری ADSL داد که سرعت بیشتری تبدیل شده و سرعت‌هایی تا ۵۲۱ کیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶ مگابیت را هم پوشش می‌داد و اکنون نوبت به فیبر نوری است که جایگزین ADSL شود و سرعت‌هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران فراهم کند.

بیشتر بخوانید:اینترنت 5G در راه است عجله نکنید!

سرعت‌ ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در برخی از سرویس‌های اینترنتی وجود دارد؛ چند سال قبل ‌که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، اینترنت نامحدود ارائه می‌کردند، سرعت‌های ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه یکی از دلایل نارضایتی کاربران بود ، به همین دلیل مدیران تصمیم گرفتند که اینترنت نامحدود در شرکت‌ها حذف شده و به جای آن بسته‌های اینترنتی با سقف محدود و سرعت بالا دهد.

 سرعت اینترنت 128 کیلوبایتی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه اظهار کرده بود: اپراتور می‌تواند یکی از دو روش را برای سیاست مصرف منصفانه اعمال کند؛ به این معنی که مشترک درصورت رسیدن به سقف حجمی مدنظر اپراتور، سرعتش را به ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برساند و یا این‌که مشترک را در دوره زمانی ممورد نظر، به خرید حجم اضافه ترغیب کند.
این‌ها در حالی است که براساس برنامه‌ مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا پایان برنامه ششم، خانوارها باید از اینترنت ۲۰ مگابیت بهره‌مند شوند. تکنولوژی ما اکنون ADSLاست و پنج درصد ظرفیت مشترکان می‌توانند ۱۶ مگابیت بر ثانیه خدمات دریافت کنند. کابل‌های قدیمی که امروزه در منازل برای انتقال داده‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ظرفیت لازم را برای انتقال با سرعت بالا ندارند. اما مفهوم ۲۰ مگ این است که باید تکنولوژی تغییر کند و به سمت VDSL یا FTTH حرکت کنیم.
با این اوصاف هنوز در بخش اینترنت ثابت نتوانستیم آن‌طور که باید توسعه پیدا کنیم، زیرا هنوز برروی ‌ADSL هستیم اما این فناوری در دنیا رو به انقراض است و VDSL و FTTH رو به گسترش هستند. البته به گفته مسوولان مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بخشی به انحصار ذاتی شرکت مخابرات بر می‌گردد که اگرچه قانونی نیست اما سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمان دولتی بودن آن انجام شده است.
در حال حاضر کمتر سرویس‌دهنده‌ اینترنتی وجود دارد که سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را ارائه‌ می دهد.شرکت‌های اینترنتی پس از تمام شدن حجم اینترنت کاربران، سرعت اینترنت کاربر را تا پایان دوره ماهانه به حداقل سرعت پایه یا ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه می‌رسانند، نشان می‌دهد این سرعت‌های حداقلی هنوز به صورت کامل با سرعت‌های بالا جایگزین نشده‌اند و تا حذف سرعت‌های کیلوبیتی زمان زیادی باقی مانده است.

منبع آیتنا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو