پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

چگونه جذابیت اندروید توسط گوگل حفظ می شود؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در مطلب می خواهیم به این نکته بپردازیم که جذابیت اندروید چگونه توسط گوگل حفظ می شود؟ تا چند روز دیگر کنفرانس Google I/O فعالیت خود را شروع می کند.

در بین موارد مختلفی در این رویداد مطرح میشود، به دلیل اینکه گوشی ها از هر گجت دیگری بیشتر استفاده می شود، اکثر خبرها مرتبط به آن ها است. نمایش قابلیت های جدید اندروید یکی از مهم‌ترین قسمت های این رویداد است و بدون شک همه این قابلیت ها برای کاربران جذاب نخواهد بود و انتقادهایی هم خواهد داشت.

این رفتارهای کاربران با توجه به موضوع تفاوت سلیقه کاملا طبیعی است. برای پاسخ به سوالی که در ابتدای این مطلب عنوان شد، با ما همراه باشید.

 

اندروید،گوشی اندروید،گوگل

 

تعدادی از کاربران خواستار این هستند که امکانات جدید به اندروید توسط گوگل اضافه و به ویندوز ME تبدیل شود. گوگل باید همیشه امکانات جدیدی را به اندروید اضافه کند در نتیجه برای کاربران تازه کار و عادی کار با این سیستم عامل سخت تر می شود.
مثلا اگر اندروید Q از لحاظ ظاهر تفاوتی نکرده باشد و در دسترش کاربران قرار گیرد، با انتقاد تعداد زیادی از کاربران مواجه می شود که فناوری گوگل فرسوده شده و در حال اتمام است.

بیشتر بخوانید : کاربران اندروید این توصیه های امنیتی را جدی بگیرند

چند تغییر کوچک اندروید، یک قابلیت بزرگ

یکی از روش های گوگل برای تعادل در این مورد، این است که همراه با یک ویژگی مهم، کمی تغییرات ظاهری اعمال می کند و برای ارائه این امکانات عجله ای ندارد.
در سالی که گذشت در ماجرای Google I/O گوگل دوپلکس معرفی شد. در این فناوری از هوش مصنوعی استفاده شده است که قادر است مصلا از طرف مشتری ها با رستوران تماس بگیرد و رزو میز را انجام دهد.

 

اندروید،گوشی اندروید،گوگل


آیا گوگل توانایی انجام این کار را به صورت دائم دارد؟ شاید این امر امکان پذیر باشد ولی این عملکرد گوگل به این معناست هر سال باید ورژن مقدماتی با امکانات برجسته را نایش دهد و این وعده را در ماه های آینده عملی کند. ولی همه ما می دانیم که محدودیت هایی در گوشی ها وجود دارد و عملی کردن این وعده کار ساده ای نیست.

اکثر کاربران به صورت گجت اولیه و یا ثانویه از گوشی های خود استفاده می کنند و می بایست شرکت گوگل نرم افزارهایی که می خواهد طراحی کند ابتدا برای نمایشگرهای کوچک باشد.
از جمله محدودیت های ذکر شده در گوشی ها کوچک بودن نمایشگر آن است که قادر به نمایش اطلاعات به صورت یک جا نمی باشد.این کار می توانند مانند اسکرول کردن صفحه ساده باشد و یا در قسمت تنظیمات باید آیتم مورد نظر خود را جست و جو کند.

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

تعادل در تغییرات اندروید

سابقه چند ساله  فناوری های متعدد در پشت صحنه اندروید به چشم می آید که در این مورد علاوه بر گوگل، عوامل زیادی دخیل هستند. به‌عنوان یک مثال جذاب، می‌توانیم به مشخصه چند پنجره‌ای بودن برنامه‌ها اشاره کنیم. حدود ۳۰ سال قبل، شرکت‌هایی مانند زیراکس، اپل و مایکروسافت متوجه شدند که کاربران احتمالاً خواهان مشاهده چند مورد مختلف در سیستم‌عامل خود هستند. گوگل و شرکای آن هم از این موضوع خبر دارند. برای ارائه‌ی چنین مشخصه‌ای در اندروید می‌توانیم به تلاش‌های شرکت‌هایی مانند سامسونگ اشاره کنیم که در نهایت گوگل هم با اعمال تغییراتی بر آن، استفاده از آن را برای تمام کاربران این سیستم‌عامل امکان‌پذیر کرد. به همین خاطر وقتی که در اندروید می‌خواهید نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کنید، به خاطر داشته باشید زیراکس، اپل، مایکروسافت، سامسونگ، گوگل و بسیاری از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان دیگر در ارائه‌ی آن نقش داشته‌اند.

اندروید،گوشی اندروید،گوگل


از مهمترین چالش هایی که گوگل با آن مواجه است، این است که این ابداعات جدید را با روشی ارائه کند که کاربران را به سمت خود جذب کند. با گذشت زمان، تغییراتی که استفاده از اندروید را ساده‌تر می‌کنند، گریزناپذیر به نظر می‌رسد و در همین فرایند، برخی از قابلیت‌ها هم کنار گذاشته می‌شوند. البته بسیاری از این قابلیت‌ها، در حقیقت یک محصول فرعی هستند.
مثلا از همان اول اندروید نمی توانست فایل های زیپ را اجرا کند.ولی زمانی که اندروید برای افزایش امنیت سیستم عامل فضا را محدودتر می کند دیگر نمی توان فایل های فشرده را بدون برنامه های جانبی باز کرد.

گوگل مجبور است تغییرات اندروید را اعمال کند

 

اندروید،گوشی اندروید،گوگل


بیشتر کاربران عادی با نصب یک برنامه برای باز کردن فایل‌های فشرده موافق هستندد.اما افرادی که با این موضوع مشکل دارند به راحتی این تغییرات جدید را نیم پذیرند.ایمنی و ساده بودن اندروید هرچه بهتر می شود ویژگی های بیشتری رها می شود.
تعدادی از کاربران اندروید این تغییرات را می پسندند و بعضی دیگر از این تغییرات متنفر هستند.در کل گئگل باید بتواند توازنی بین ایجاد تغییرات اندریود و همچنین راضی نگه داشتن کاربران برقرار کند.گوگل در کار خود مطمئن است و باید منتظر باشیم تا تصمیمات بعدی گوگل را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید : اندروید Q ، مهم ترین امکانات جدید اندروید Q 

منبع  دیجی کالاAndroid Centra

برچسب ها: ,

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو