پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

چرا از برنامه های مدیریت رمز عبور باید استفاده کنیم؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

چرا از برنامه های مدیریت رمز عبور باید استفاده کنیم؟ در این مطلب به اهمیت استفاده از برنامه های مدیریت رمز عبور می پردازیم

و اینکه این برنامه ها چه کاربردی دارند. اگر بیش از یک اکانت دارید و موضوع امنیت برای شما مهم است، بهتر است از برنامه مدیریت رمز عبور استفاده نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با کاربردهای این برنامه ها آشنا شوید.

1. نیازی به حفظ کردن همه رمز عبورها نیست.

مدیریت رمز عبور

 به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا تعداد اکانت هایی که از آن استفاده می کنید را به یاد بیاورید. طبیعی است که شما بیشتر اکانت ایمیل و شبکه های اجتماعی را به دلیل اینکه بیشتر استفاده می کنید،به یاد دارید.همچنین شاید از اسپاتیفای، سرویس‌های نمایش فیلم و سریال، برنامه های مختلف مربوط فروشگاه ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها هم استفاده می‌کنید.
به یاد داشتن یک یا دو رمز عبور سخت نیست ولی وقتی تعداد آن ها زیاد می شود وجود یک برنامه مدیریت رمز عبور لازم می شود. در این موارد کاربران برای اینکه رمز عبور همه اکانت ها را به یاد داشته باشند از رمز های یکسانی استفاده می کنند. ولی این کار امنیت اکانت ها را به خطر می اندازد. زیرا اگر به هر دلیلی یک هکر بتواند به یکی از اکانت‌های شما نفوذ کند، این یعنی باقی اکانت‌های شما هم در امان نمی‌مانند. با مراجعه به سایت haveibeenpwned.com می‌توانید افشای اطلاعات کاربران سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی موضوع نادری نیست و مرتبا اتفاق می‌افتد.

با استفاده از برنامه های مدیریت رمز عبور می توانید به راحتی تمام رمزها را مدیریت کرده و دیگر نیازی به حفظ کردن همه آن ها ندارید.

۲. به خاطر سپردن تنها یک رمز عبور

مدیریت رمز عبور

 

کاربرد برنامه های مدیریت رمز عبور به این شکل است که تنها نیاز به حفظ کردن یک رمز عبور است و به وسیله آن می توانند وارد محیط برنامه شوند. بنابراین اگر صرفا رمز عبور اصلی را به خاطر داشته باشید، این ابزار کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و در مواقع موردنیاز، اطلاعات لازم را در جای موردنظر قرار می‌دهد. البته گاهی حتی به این رمز عبور اصلی هم نیاز ندارید زیرا مثلا نسخه موبایل LastPass به کاربران این اجازه را می‌دهد که با اثر انگشت خود به این برنامه دسترسی پیدا کنند.

۳. صرفه‌جویی در زمان با لاگین خودکار

password manager 4

 

یکی دیگر از فواید استفاده از ابزار مدیریت رمز عبور این است که به صورت خودکار در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل لاگین می کند و باعث صرفه جویی در وقت می شود. چنین ابزارهایی، نام کاربری و رمز عبور مربوط به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موردنظر را ذخیره می‌کنند و زمانی که به آن‌ ها مراجعه می کنید، برنامه های مدیریت رمز عبور می‌توانند اطلاعات مربوط به لاگین را به صورت خودکار پر کرده و لاگین شود. اگرچه بعضی از سایت ها از پر شدن خودکار اطلاعات جلوگیری می کند ولی برای بیشتر موارد می‌توانید از این امکان استفاده کنید.

۴. سهولت دسترسی به رمز عبورهای مختلف

password manager 4

 

با نصب یک ابزار مدیریت رمز عبور در سیستم و یکپارچه شدن آن با مرورگر، رمز عبور اکانت‌های شما به‌طور ایمن ذخیره می‌شوند. در اکثر اوقات، حتی اطلاع ندارید که این اکانت‌ها از چه رمز عبوری استفاده می‌کنند زیرا این ابزار می‌تواند برای اکانت‌های مختلف، رمز عبورهای پیچیده و غیرتکراری ایجاد کند..

اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید از رمز عبور یک اکانت خاص خبردار شوید، می توانید به سادگی با استفاده از این برنامه این کار را انجام دهید.. بعد از مراجعه به ابزار مدیریت رمز عبور به فهرست اکانت‌ها سر بزنید و سپس در کنار رمز عبور، بر آیکون چشم کلیک کنید تا رمز عبور موردنظر را مشاهده نمایید.

۵. استفاده از حافظه رمزگذاری شده

بر طبق موارد ذکر شده، این ابزارها رمز عبور اکانت‌های را در یک محیط ایمن ذخیره‌سازی می‌کنند. برای همین، بدون داشتن رمز اصلی، هیچ کسی قادر به دترسی به آن را ندارد و به دلیل رمزگذاری آن‌ها، امکان رمزگشایی و دزدیدن این موارد غیرممکن است.
به غیر از رمز عبور اکانت‌ها، می‌توانید اطلاعات دیگری مانند اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، اطلاعات حساس مربوط به مثلا گاوصندوق و دیگر موارد این چنینی را ذخیره کنید. تمام این موارد، به رمز عبور اصلی بستگی دارند و به همین خاطر این رمز عبور اهمیت بسیار زیادی دارد.

۶. دسترسی از طریق پلتفرم‌های مختلف

password manager 4

خوشبختانه ابزارهای مشهوری که در حوزه مدیریت رمز عبور فعالیت می‌کنند، تقریبا از تمام پلتفرم‌های محبوب پشتیبانی می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر از ابزار LastPass استفاده می‌کنید، این ابزار برای ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید عرضه شده و همچنین پلاگین‌هایی برای فایرفاکس، کروم، مایکروسافت اج، اپرا و سافاری منتشر کرده است.

ابزار مدیریت رمز عبور در هر گجتی که نصب باشد، خیلی سریع می‌تواند رمز عبورهای موردنظر را با آن گجت سینک کند و چنین کاری را به سادگی انجام می‌دهد.

۷. گذرواژه‌های ایمن برای تمام اکانت‌ها

password manager 4

این برنامه ها قادر هستند برای همه اکانت های شما رمز عبورهای قوی تولید کنند و میزان پیچیدگی آن‌ها را می‌توانید مشخص کنید. اما به‌صورت پیش‌فرض، این ابزارها برای ایجاد رمز عبور از ترکیب حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه‌های نقطه‌گذاری استفاده می‌کنند.
رمز عبورها به صورت کاملا تصادفی ایجاد می‌شوند و حاوی ترکیب معناداری نیستند. همانطور که گفتیم، این ابزارها نه‌تنها می‌توانند کار شما را برای حفظ کردن گذرواژه‌های متعدد راحت کنند، بلکه دیگر نگران ساده یا تکراری بودن رمز عبورهای خود هم نخواهید بود.

همین امروز استفاده از ابزار مدیریت رمز عبور را آغاز کنید.

با ارائه‌ی این دلایل، حالا دیگر با مزایای چنین ابزارهایی به خوبی آشنا هستید و باید بگوییم در کنار آنتی‌ویروس، این ابزارها نقش مهمی در افزایش امنیت ایفا می‌کنند. تمام افرادی که از اکانت‌های مختلف استفاده می‌کنند، باید از این برنامه بهره ببرند و دیگر نگرانی برای هک شدن اکانتهای خود ندارید و به‌راحتی می‌توانید از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

معرفی 5 برنامه ویرایش عکس بر اساس هوش مصنوعی
جستجوی معکوس تصاویر در بهترین برنامه های اندروید و ios
معرفی بهترین برنامه های ویرایش فیلم در اندروید

منبع دیجی کالا , Make Use Of

برچسب ها: ,

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو