پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

زمان خرید گوشی این 4 مشخصه را بررسی نمایید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در زمان خرید گوشی موبایل شاید مشخصه هایی مد نطر شما باشد اما حتما این 4 مشخصه اصلی را بررسی نمایید.

مودم و آنتن‌ها3

نحوه خرید گوشی

یکی از ساده ترین وظایف گوشی‌های هوشمند، امکان برقراری تماس و اتصال به اینترنت می باشد ولی وضعیت همه آنها در این مورد یکسان نیست . مودمی که در گوشی قرار دارد] اطلاعات بی سیم را مدیریت می کند د و با توجه به افزایش سرعت اینترنت، اهمیت  این قسمت از گوشی نیز افزایش می یابد. بیشترین سرعت دانلود و آپلود وای‌فای و اینترنت موبایل را نوع مودم تعیین می‌کند و بهترین مودم‌ها، کمتر انرژی مصرف می کنند و باعث می شود که باتری عمر بیشتری داشته باشند.

در مورد آنت ها، گوشی‌های هوشمند در دو دسته ۴×۴ MIMO و ۲×۲ MIMO گروه بندی می شوند. گوشی‌هایی که از فناوری نخست پشتیبانی می‌کنند، دارای 4 آنتن هستند ببه عبارت دیگر 4 مسیر برای دریافت و خروج وجود دارد ولی گوشی‌های دسته دوم، از دو آنتن استفاده می کنند. یکی از تفاوت‌های آیفون XR که از دو آنتن بهره می‌برد و آیفون XS و XS مکس که از ۴ آنتن بهره می‌برند، در همین قسمت می باشد.

هر چه تعداد آنتن بیشتر باشد سرعت بهتر و سیگنال قوی‌تر است. البته زمانی این وژگی اثرگذار است که شبکه موردنظر هم از چنین تکنواوژی پشتیبانی کند. مثل گوشی‌های ۵G که اگر در منطقه‌ی موردنظر قرار نداشته باشید، نمی‌توانید از فواید اینترنت ۵G باستفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : اولین تصاویر گلکسی اس 10 مدل پلاس

متأسفانه، مقایسه‌ی مودم‌ها کار آسانی نیست. شرکت‌های فعال در این زمینه مانند اینتل، کوالکام، مدیاتک و دیگر شرکت‌ها، معمولاً جزئیات چندانی را در رابطه با مودم‌های خود ارائه نمی کنند. با این وجود، بهتر است به مدل مودم موجود در گوشی خود و تعداد آنتن‌های آن توجه کنید زیرا همین تفاوت‌های به ظاهر ساده می‌تواند در کیفیت استفاده روزمره از گوشی‌ها تأثیر بگذارد.

استاندارد IP

نحوه خرید گوشی

یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکترونیکی که استاندارد IP یا درجه حفاظت نام دارد، از نفوذ گرد و غبار محافظت می کند. سیستم درجه‌بندی IP شمامل دو عدد می باشد که عدد اول سطح حفاظت در برابر ذرات خارجی (گردوغبار) نشان می‌دهد. در رابطه با گوشی‌های هوشمند، این عدد بین ۰ تا ۶ است که عدد ۰ به معنای این است که هیچ‌گونه مقاومتی در برابر چنین ذراتی ندارد و عدد ۶ نشان می‌دهد که هیچ ذره خارجی نمی‌تواند به داخل گوشی نفوذ کند.

دومین عدد، مقاومت در برابر آب (و نه مایعات دیگر) را نشان می‌دهد. عدد آن هم بین ۰ (عدم مقاومت) تا ۸ (غوطه‌وری مداوم در آب) است. در کل برای گوشی‌های هوشمند، استاندارد IP68 یک استاندارد طلایی محسوب می‌شود. البته شرکت‌های سازنده معمولاً تفسیر خود را از عدد ۸ موجود در IP68 ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، در رابطه با گوشی‌های مختلف باید ببینید که گجت مذکور در چه عمقی و تا چه زمانی می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. به‌عنوان مثال، پیکسل ۳ تا عمق ۱.۵ متری و حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند چنین مقاومتی را داشته باشد.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هیچ اجباری برای مشخص کردن درجه‌بندی IP گوشی خود ندارند ولی خوشبختانه بسیاری از آن‌ها چنین کاری را انجام می‌دهند. به همین دلیل قبل از خرید گوشی موردنظر خود بهتر است که به درجه حفاظت گوشی مذکور هم توجه نمایید..

سرعت شارژ

نحوه خرید گوشی

اگر شما از افرادی هستید که گوشی خود را در شب به شارژر وصل می‌کنید تا بعد از بیدار شدن باتری گوشی شما به‌طور کامل شارژ باشد، پس موضوع سرعت شارژ گوشی اهمیت زیادی برای شما ندارد. اما اشخاصی که می‌خواهند در مکان های مختلف گوشی خود را شارژ نمایند و برای این کار زمان زیادی ندارند، این ویژیگ برای آن ها اهمیت زیادی دارد و قبل از خرید گوشی جدید بهتر است به آن توجه نمایید.

سرعت شارژ شدن گوشی به خود گوشی و شارژر موردنظر بستگی دارد. برای این کار، به گوشی هوشمندی نیاز دارید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند و باید از یک شارژر استفاده کنید که از توان موردنظر استفاده کند.  برای پی بردن به توان شارژ گوشی خود، بهتر است به توان خروجی آن نگاهی بیندازید که با واحد «وات» اندازه‌گیری می‌شود. این عدد، حاصل‌ضرب شدت جریان خروجی و ولتاژ خروجی شارژر مذکور است. بسیاری از سازندگان، معمولاً از استانداردهای انحصاری برای این موضوع استفاده می کنند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به همین دلیل برای اینکه قبل از خرید گوشی از از سرعت شارژ گجت مذکور با خبر شوید، بهتر است مدل آن را در اینترنت جستجو کنید.

در آخر این نکته را متذکر می شویم که اگر از شارژر یک کارخانه ناشناخته استفاده نمی‌کنید، احتمال اینکه گوشی شما به دلیل استفاده از شارژر بسیار قدرتمندتر از حد انتظار منفجر شود بسیار پایین است؛ خوشبختانه گوشی‌های امروزی دارای امکاناتی هستند که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید : معرفی گلکسی A8s سامسونگ

بخش هوش مصنوعی

نحوه خرید گوشی

اگر خبرهای تکنولوژی و گوشی‌های عرضه شده در سال 2018 را پیگیری می کنید، احتمالاً کلمه کلیدی «موتور هوش مصنوعی» یا «موتور عصبی» مشاهده نموده اید که به قسمتی از تراشه گفته می‌شود که محاسبات مربوط به هوش مصنوعی را انجام می‌دهد.

هرکدام از شرکت‌ها این تراشه را به صورت خاصی طراحی می کنند ولی وظیفه نهایی آن‌ها انجام محاسبات مربوط به هوش مصنوعی است؛ مانند پردازنده‌های گرافیکی که محاسبات مربوط به بخش‌های گرافیکی گوشی‌ها را انجام می‌دهند. یکی از مثال‌های واضح برای کاربرد این چیپ‌ها، در رابطه با تشخیص تصاویر است؛ این که مثلاً گوشی بتواند محتوای یک عکس را تشخیص بدهد تا قادر به اعمال ویرایش‌های موردنظر خود باشد.

تقریباً تمام تراشه‌های بالارده از یک بخش اختصاصی برای انجام پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی استفاده می کنند و هرکدام از آن‌ها از این قسمت تحت عنوان خاصی یاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، تراشه A12 Bionic که در آیفون‌های ۲۰۱۸ تعبیه شده، از یک «موتور عصبی» بهره می‌برد. یکی دیگر از حوزه‌هایی که این چیپ‌ها می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند، در زمینه واقعیت افزوده و سرعت و روان بودن چنین برنامه هایی است.

با توجه به این که مقایسه‌ی بین انواع موتورهای هوش مصنوعی کار ساده‌ای نیست، ولی همیشه توصیه می‌شود گوشی هوشمندی را خریداری کنید که از جدیدترین چیپ مربوط به این موضوع استفاده کند. زیرا روزبه‌روز عداد برنامه هایی با این ویژگی زیاد می شود و اگر می‌خواهید حداقل دو تا سه سال از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است قبل از خرید گوشی به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

منبع  دیجی کالا , Gizmodo

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو