پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه اکثر مردم زمان زیادی را با گوشی های خود می گذارند و گوشی ها برای کارهای مختلفی مانند ارتباط با دوستان و خانواده، خرید،

پرداخت قبض، بررسی ایمیل‌ها دریافتی و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل امنیت گوشی بسیار حائز اهمیت است در صورتی بسیاری از افراد این امنیت را نایده می گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مواردی که امنیت گوشی را به خطر می اندازند بیشتر آشنا شوید.

گوشی‌ها مخصوصا گوشی‌های اندرویدی، دائما هدف انواع و اقسام حملات بدافزارها قرار می‌گیرند و مثلاً تروجان Grabos حدود ۱۷.۴ میلیون کاربر اندروید را تحت تأثیر قرار داد که آمار قابل توجهی به حساب می آید. به همین دلیل امنیت گوشی را نباید نادیده گرفت. در این مطلب به شرح 4 اشتباه ساده ای که می تواند امنیت گوشی اندرویدی را به خطر بیندازد، می پردازیم.

  • اشتباه ۱: عدم استفاده از آنتی‌ویروس در گوشی اندرویدی

امنیت گوشی

در سال‌های اخیر، بالاخره تعداد زیادی از کاربران کامپیوترها آنتی ویروس روی سیستم های خود نصب کردند. اما هنوز بسیاری از کاربران گوشی اندرویدی به نصب آنتی‌ویروس علاقه‌ی زیادی ندارند. عدم استفاده از آنتی‌ویروس در گوشی اندرویدی مانند فردی است که در خانه‌ی خود ر قفل می کند ولی در حیاط را کاملاً باز می‌گذارد.

در این زمینه آنتی‌ویروس‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خود بدافزار هستند.

به همین دلیل اگر امنیت گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد فقط از آنتی‌ویروس‌های معروف و شناخته‌شده استفاده کنید.

  • اشتباه ۲: استفاده از گذرواژه‌های ضعیف

امنیت گوشی

بیشتر بخوانید : امکان نصب اندروید پای 9 در گوشی های قدیمی

گذرواژه‌ها رسوخ ناپذیر نیستند ولی در افزایش امنیت تأثیر زیادی دارند. با توجه به این اهمیت، بسیاری ز افراد گذرواژه های ساده ای انتخاب می کنند. علاوه بر مشکل ضعیف بودن گذرواژه‌ها، مشکل دیگری هم وجود دارد و آن ، استفاده از رمز عبور یکسان برای اکانت‌های مختلف است که با هک یکی از آن‌ها، دیگر اکانت‌ها هم به راحتی ک می شوند. علاوه بر این، بعضی از کاربران رمز عبورهای موارد مختلف را در یک فایل متنی در گوشی یا کامپیوتر خود ذخیره می‌کنند که این کار هم بسیار خطرناک است.

به همین دلیل، در این مورد همیشه توصیه می شود که از رمز عبور پیچیده غیر تکراری برای اکانت‌های مختلف استفاده کنید و همچنین هیچ‌وقت آن‌ها را در یک فایل متنی ساده قرار ندهید. در ضمن ابزارهای مدیریت رمز عبور زیادی هم وجود دارد که کار شما را برای ایجاد رمزهای پیچیده تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند و اگر حتماً می‌خواهید رمز عبورهای موردنظر را در جایی بنویسید، برای آن فایل متنی هم یک رمز عبور مشخص کنید.

  • اشتباه ۳: استفاده از وای‌فای‌های عمومی

امنیت گوشی

وای‌فای‌های عمومی شهرت زیادی دارند و زمانی استفاده از آن‌ها چندان مشکل‌ ساز نبود. اما با پیشرفته‌تر شدن هک‌های مختلف، شبکه‌های وای‌فای عمومی هم به مکان مورد علاقه‌ی هکرها تبدیل شده اند. به همین دلیل که تقریباً هر کسی می‌تواند از این شبکه‌ها سوءاستفاده کند، استفاده از آن‌ها دیگر توصیه نمی‌شود.

پس در محیط بیرون از خانه تا جایی که ممکن است از اینترنت گوشی استفاده کنید و اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از این گزینه استفاده کنید، فقط در صورت داشتن VPN قوی از وای‌فای عمومی استفاده کنید.

  • اشتباه ۴: نادیده گرفتن آپدیت‌های امنیتی

امنیت گوشی

تا زمانی که ماشین‌ها کل دنیا را تصرف کنند، وظیفه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارها بر عهده‌ی افراد قرار دارد و به همین دلیل وجود ضعف های مختلف در نرم‌افزار، پدیده‌ی طبیعی محسوب می‌شود. گاهی اوقات، بدافزارها و هکرها با استفاده از این مشکلات می‌توانند به گوشی و سیستم شما نفوذ کنند.

با توجه به این موضوع، هر موقعی که توسعه‌دهندگان ضعف‌هایی را پیدا می‌کنند، با انتشار آپدیت سعی می‌کنند آن را برطرف کنند. به همین دلیل اگر به امنیت گوشی خود اهمیت می‌دهید، در صورت ارائه‌ی آپدیت امنیتی، آن را دانلود و نصب کنید. عدم توجه به این نکته می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم که همواره مراقب گوشی خود باشید تا دست کسی به آن نرسد. زیرا با دسترسی فیزیکی به گوشی، کار طرف مقابل برای دسترسی به اطلاعات گوشی شما بسیار راحت‌تر می‌شود.

همانطور که گفتیم این ۴ اشتباه بسیار ساده هستند ولی توجه به آن‌ها، منجر به افزایش امنیت گوشی شما می‌شود.

 منبع  XDA-Developers , دیجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو