پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

اندروید Q : مهم ترین امکانات جدید اندروید Q

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرانجام شرکت گوگل روند سالیانه خود را با انتشار اولین نسخه بتا اندروید Q شروع کرد. همانطور که گوگل اعلام کرده،

احتمالا در سه‌ ماهه سوم سال جاری میلادی در ماه آگوست، نسخه نهایی اندروید Q ارائه خواهد شد.

همیشه توصیه شده است که اولین نسخه بتا در گوشی که در حال کار با آن هستید نصب نکنید، به دلیل اینکه این نسخه ها دارای باگ های فراوانی می باشد و بیشتر برای آشنایی توسعه‌دهندگان با تغییرات سیستم‌عامل ارائه می شود. اندروید Q از لحاظ مجوز اپلیکیشن‌ها، کنترل بیشتری به کاربر می‌دهد، از گوشی‌های تاشو پشتیبانی می‌کند ودر حالت کلی با بهبودهای جزئی در قسمت های دیگر، دارای تجربه کاربری می باشد.

با توجه به این موارد، اگر گوشی پیکسلی دارید که از آن استفاده نمی کنید، این نسخه بتا را نصب نمایید زیرا کار کردن با یک سیستم‌عامل جدید تجربه‌ی لذت‌بخشی می باشد.

امکانات جدید اندروید Q

در مجوز دسترسی به موقعیت مکانی کنترل بیشتری دارد : در حال حاضر اپلیکیشن‌ها یا به‌ صورت کلی به موقعیت مکانی کاربران دسترسی دارند یا اینکه این مجوز به‌طور کلی لغو می‌شود و اگر کاربری مجوز موردنظر را تایید کند، حتی زمانی اپلیکیشن بدون استفاده است می‌توانند از موقعیت مکانی کاربر اطلاع پیدا کند. اکنون گوگل با اضافه کردن گزینه ای در بخش مجوزها و با فعال کردن آن، اپلیکیشن‌ها فقط در زمانی که مورد استفاده هستند می‌توانند به این داده‌ها دسترسی داشته باشند. البته گوگل این نکنه را یاددآوری نموده که بعضی از برنامه ها اگر در پس‌زمینه فعال باشند و به‌طور کامل بسته نشوند، حتی در صورت خاموش شدن صفحه نمایش یا بازگشت به صفحه هوم همچنان می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

حالت تاریک : این واضح است که گوگل می‌خواهد حالت تاریک گسترده را برای نسخه نهایی اندروید Q عرضه نماید. در حال حاضر در قسمت تنظیمات گزینه‌ای برای فعال کردن این حالت وجود ندارد و برای مشاهده آن باید حالت battery saver را فعال کنید تا بیشتر پس‌زمینه‌های سفید سیستم‌عامل به رنگ سیاه دربیایند. البته حالت battery saver بسیاری از پردازش‌های پس‌زمینه را هم غیرفعال می‌کند و به همین دلیل این روش چندان مناسبی برای استفاده همیشگی از حالت تاریک نیست.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

حالت دسکتاپ مخفی : پس از هواوی و سامسونگ، حالا گوگل هم حالت دسکتاپ را برای اندروید Q ارائه کرده است. این حالت با وصل کردن نمایشگر ثانوی فعال می‌شود و می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان کامپیوتر استفاده کنید. البته هنوز امکانات زیادی ندارد و برای فعال کردن آن باید در قسمت تنظیمات وقت زیادی را صرف نمایید.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

ارائه‌ی تنظیمات مربوط در مواقع موردنیاز : گاهی اوقات که یک اپلیکیشن اعلام می‌کند نمی‌تواند به موارد موردنیاز خود مانند ارتباط اینترنت، بلوتوث و دیگر موارد دسترسی داشته باشد، به‌صورت خودکار یک منو ظاهر می‌شود که گزینه‌ی مربوط به فعال‌سازی قابلیت مربوط را نمایش می‌دهد. به لطف این قابلیت برای فعال‌سازی موارد این چنینی دیگر لازم نیست وقت زیادی را برای مراجعه به منوی تنظیمات صرف کنید.

نمایش مدت‌زمان دوام باتری : زمانی که در اندروید Q منوی quick settings را به پایین می‌کشید، آیکون مربوط به درصد باقی‌مانده از شارژ باتری تبدیل به مدت‌زمان دوام آن می‌شود. البته کاملاً واضح است که چنین تخمینی با توجه به نحوه مصرف کاربر می‌تواند تغییر پیدا کند ولی روی هم رفته قابلیت جذابی محسوب می‌شود و یادآور قابلیت مشابه در لپ‌تاپ‌ها است.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

شخصی‌سازی بیشتر رابط کاربری: اگر به بقسمت تنظیمات developer این سیستم‌عامل مراجعه نمایید، می‌توانید رنگ‌های کلی سیستم‌عامل (از طریق ۴ گزینه ارائه شده) و فونت پیش‌فرض را تغییر دهید. اگرچه این شخصی‌سازی به گستردگی رابط کاربری وان‌پلاس نیست اما همین قابلیت هم نشان‌دهنده‌ی حرکت رو به جلو گوگل است.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

وجود بریدگی نمایشگر در اسکرین‌شات‌ها : به هر دلیلی، گوگل تصمیم گرفته در اسکرین‌شات‌های ثبت شده با پیکسل ۳ ایکس‌ال، وجود بریدگی نمایشگر عظیم این گوشی را یادآوری کند و ظاهراً امکان لغو آن هم وجود ندارد. به نظر می‌رسد که گوگل علاقه‌ی زیادی به این بریدگی دارد ولی امیدواریم در نسخه‌های بعدی امکان لغو نمایش آن را در اسکرین‌شات‌های ثبت‌شده ارائه دهد.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

بهبود منوی اشتراک‌گذاری: در اندروید Q دیگر منوی اشتراک گذاری به کندی باز نمی شود. حالا، توسعه‌دهندگان می‌توانند روش‌های اشتراک‌گذاری محتوای خود را مشخص کنند و با این کار دیگر هنگام مراجعه به منو، اندروید دیگر لازم نیست فهرستی طولانی از اپلیکیشن‌های مختلف را ردیف کند.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

دکمه اورژانس در منوی پاور: گوگل با این کار دسترسی به دکمه اورژانس را برای شرایط اضطراری بسیار راحت‌تر کرده است. برای مشاهده آن، کافی است دکمه پاور را نگه دارید تا در بخش پایینی آن این دکمه به نمایش دربیاید.

اندروید q,اندروید کیو,android Q,سیستم عامل اندروید

اشتراک‌گذاری جزئیات وای‌فای از طریق QR کد: این هم یکی دیگر از مواردی است که بعد از رابط‌های کاربری مختلف، روانه‌ی نسخه خالص اندروید می‌شود. دیگر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات وای‌فای خود لازم نیست آن را به زبان بیاورید و فقط با نمایش این QR کد در گوشی خود و اسکن آن توسط گوشی مقابل، این اطلاعات به گوشی موردنظر انتقال پیدا می‌کند.

 منبع  دیجی کالا , The Verge

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو