پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

کاربران واتس اپ؛ مراقب هکرها باشید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اخیرا اعلام شده کاربران واتس‌اپ باید مراقب باشند تا پیام هایی که در آن ها لینک آلوده وجود دارد را باز نکنند.

با وجود اینکه اپلیکیشن واتس‌اپ مانند دیگر برنامه های پیام رسان به سادگی قابل هک شدن توسط هکرها نیست و همیشه به عنوان امن‌ترین پیام‌رسان جهان شناخته شده است، ام ظاهرا هکرها برای ورود به آن روش جدیدی کشف کرده اند تا بتوانند به اطلاعات شخصی و حساب کاربری افراد موردنظر دسترسی پیدا کرده و برای رسیدن به اهداف خود از داده‌های آنها سوء استفاده کنند.

اخیرا کارشناسانی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می کنند با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که هکرها روش جدیدی را برای به دست گرفتن کنترل و دسترسی به حریم خصوصی کاربران واتس اپ پیدا کرده اند و آن هم این است که یک کد تاییدیه به شماره سیم کارت کاربران واتس اپ ارسال می کنند تا آنها به اشتباه فکر کنند که این پیام از سمت واتس اپ برای آنها ارسال شده و با کلیک بر روی لینک موجود در آن، خود مجوز ورود و نفوذ هکرها به اطلاعات اکانت واتس اپ و گوشی خود را صادر کنند.

بیشتر بخوانید : وینستا: آپدیت جدید اپلیکیشن وینستا و امکانات کاربردی

با این تفاوت که پیامی که از طرف خود واتس اپ برای کاربران ارسال می‌شود، تنها شامل یک کد ۶ رقمی است ولی پیامی که از سوی هکرها ارسال و دریافت می‌شود، مشامل یک لینک آلوده است که از کاربران می‌خواهد بر روی آن کلیک کنند.

 

واتس اپ,واتساپ,امنیت واتس اپ

به نقل از این کارشناسان، با توجه به آنکه واتس اپ برای تأیید هویت کاربر اصلی حساب کاربری به شماره سیم کارتی که در گوشی مذکور است، پیام ارسال می‌کند، بنابراین بسیاری از کاربران فریب خورده و بر روی لینک آلوده و مخرب در واتس اپ کلیک می‌کنند که خود شروعی برای نفوذ هکرها می باشد.

به نظر می‌رسد که حملات فیشینگ از رایج ترین انواع حملاتی است که به کاربران واتس‌اپ می‌شود چراکه با توجه به امکانات رمزنگاری پیشرفته‌ای که در واتس اپ وجود دارد، فقط خود کاربران باید راه نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی خود را باز کنند.

واژه فیشینگ یا Phishing که مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای "به دست آوردن رمز عبور از طریق طعمه" ساخته شده است، یکی از حملات سایبری شناخته شده بر اساس مهندسی اجتماعی بوده که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها از جمله رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به دست می‌آورند.

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری در این باره می گویند، این روشی که توسز هکرها استفاده می شود به قدری کامل ، پیشرفته، بی عیب و طبیعی می باشد که تعداد کمی از کاربران به جعلی و کلاهبرداری بودن آن شک می‌کنند

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

برخلاف حملات سایبری دیگری که هکرها و مجرمان سایبری و یا بهره‌گیری از معایب و باگ های موجود در نرم‌افزار یا سخت‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی مربوطه انجام می شود، حملات فیشینگ توسط خود کاربر قربانی صورت می‌پذیرد، زیرا هکرها، کاربران را فریب داده تا دسترسی به اطلاع مورد نظر هکرها برای آن ها فراهم شود.

واتس اپ,واتساپ,امنیت واتس اپ

 

یکی از رایج ترین و آسان‌ترین روش‌های سرقت اطلاعات شخصی، مالی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی حملات فیشینگ می باشد.

اپلیکیشن واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و معروف ترین اپلیکیشن‌های جهان است، از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از دارای پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش می باشد.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده،هم اکنون پیام‌رسان واتس اپ میزبان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

بیشتر بخوانید : جستجوی معکوس تصاویر در بهترین برنامه های اندروید و ios

 منبع  آیتنا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو