پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

جستجوی معکوس تصاویر در بهترین برنامه های اندروید و ios

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کاربران اینترنت همیشه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. اما اگر بخواهید عکس های موردنظر خود را پیدا کرده و یا عکس های مشابه و منبع آن‌ها را مشاهده نمایید، از جستجوی معکوس تصاویر می توانید استفاده نمایید.

جستجوی معکوس به این شکل است که به جای تایپ متن، تصویر موردنظر خود را آپلود می نمایید. در ادامه این مطلب، بهترین برنامه های اندروید و iOS و بهترین سایت‌ها برای جستجوی معکوس تصاویر معرفی می نماییم.

CamFind Visual Search Engine

برنامه های گوشی برای جستجوی معکوس تصاویر

CamFind در زمینه جستجوی معکوس تصاویر کارایی زیادی دارد. اگر تصمیم دارید عکس های شبیه به شیء موردنظر خود را مشاهده نمایید، با استفاده از این برنامه ابتدا از شیء موردنظر عکس تهیه نموده و این برنامه نخست تلاش می‌کند شیء مذکور را شناسایی و عکس ها و ویدیوهای مربوط به آن را پیدا کند.

دانلود: iOS و اندروید (رایگان)

Google Lens

برنامه های گوشی برای جستجوی معکوس تصاویر

گوگل لنز در ابتدا مخصوص به گوشی‌های پیکسل بود و بعدها گوگل آن را در گوگل فوتوز قرار داد. حالا کاربران iOS و اندروید با استفاده از گوگل لنز می‌توانند از جستجوی معکوس استفاده کنند. در اندروید، برنامه هاب جداگانه‌ای برای گوگل لنز ارائه شده و البته قسمتی از گوگل اسیستنت هم محسوب می‌شود. کاربران iOS با استفاده از گوگل فوتوز می‌توانند از این ویژگی استفاده نمایند. بعد از باز کردن گوگل لنز و انتخاب تصویر موردنظر، سیستم جستجوی تصویری گوگل سعی می‌کند تصویر را آبررسی کند تا بتواند تصاویر مرتبط و موارد دیگر را نمایش دهد.

دانلود: گوگل فوتوز در iOS (رایگان)     دانلود: گوگل لنز در اندروید (رایگان)

Veracity

برنامه های گوشی برای جستجوی معکوس تصاویر

یکی از برنامه های دیگر جستجوی معکوس، برنامه Veracity است. علاوه بر انتخاب تصاویر از Camera Roll یا Photo Library، می‌توانید اکانت دراپ‌ باکس خود را به آن متصل نمایید. این برنامه ازامکانات ابتدایی برای ویرایش عکس هم استفاده می کند کهنسخه تجاری را براتی استفاده از آن باید خریداری نمایید. یکی دیگر از معایب آن، امکان اشتراک گذاری با دیگران در آن وجود ندارد.

دانلود: iOS (رایگان و نسخه پولی)

Reversee

برنامه های گوشی برای جستجوی معکوس تصاویر

برنامه Reversee کاملاً بر اساس جستجوی عکس های گوگل است. بعد از اینکه یک تصویر را انتخاب کردید، وارد صفحه وب مربوط به جستجوی عکس های گوگل می‌شوید. با این وجود این برنامه هم از امکاناتی مانند امکان ویرایش ساده تصاویر هم استفاده می کند. با پرداخت مبلغ موردنظر، می‌توانید از بین گوگل، بینگ و Yandex، گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب نمایید.

دانلود: iOS (رایگان و نسخه پولی)

جستجوی تصاویر گوگل

جستجوی معکوس تصاویر

با توجه به آن چه که تابحال گفتیم برای جستجوی معکوس عکس ها می‌توان به طور مستقیم از سایت گوگل استفاده نمود. البته در گجت‌ها با مرورگرهایی مانند سافاری و کروم، باید نسخه‌ی دسکتاپ سایت را بارگذاری نمایید. برای این کار به روش زیر عمل نمایید.

ابتدا قسمت جستجوی عکس های سایت گوگل را در مرورگر گجت خود باز کنید.
در iOS، در نوار ابزار پایینی بر دکمه Share ضربه بزنید و سپس Request Desktop Site را انتخاب کنید. در اندروید، بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید و تیک گزینه Desktop site را بزنید.
حالا بر آیکون دوربین که در بخش جستجو ظاهر شده ضربه بزنید.
در این قسمت، می‌توانید عکس موردنظر خود را بارگذاری و یا آدرس آن را وارد نمایید.

مراجعه: Google Images

Photo Sherlock

جستجوی معکوس تصاویر

رابطه کاربری برنامه Photo Sherlock بسیار ساده است و مانند گوگل لنز، علاوه بر آپلود تصاویر، خواهید توانست به طور مستقیم از دوربین خود استفاده نمایید. بعد از بارگذاری، با برش عکس می‌توانید تمرکز اصلی تصویر را مشخص کنید و در ادامه این برنامه از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند.

دانلود: iOS و اندروید (رایگان)

TinEye Reverse Image Search

جستجوی معکوس تصاویر

یکی دیگر از مشهورترین سایت‌های جستجوی معکوس تصاویر، سایت TinEye است که می‌توانید URL یا خود عکس موردنظر را وارد کنید. بعد از آپلود، این موتور جستجو سعی دارد منبع و تصاویر مشابه مورد مذکور را پیدا کند. در ضمن با بهره‌گیری از فیلترهای مختلف، می‌توانید نتایج نمایش داده‌شده را محدود کنید.

مراجعه:TinEye

Reverse Photos Image Search

جستجوی معکوس تصاویر

این سایت در حقیقت رابطی برای قسمت جستجوی عکس های گوگل است و افرادی که نمی‌خواهند از نسخه‌ی دسکتاپ آن استفاده کنند، با استفاده از مرورگر گجت خود می‌توانند از این سایت بهره ببرند.

مراجعه:Reverse Photos Search

Baidu Image Search

جستجوی معکوس تصاویر

همانطور که می‌دانید، کلیه سایت‌ها و سرویس‌های گوگل در چین فیلتر هستند. به همین خاطر غول جستجوی چینی یعنی بایدو بیشتر خدمات گوگل را برای شهروندان چینی ارائه می‌دهد. اگر در چین هستید یا می‌خواهید تصاویر مرتبط با این کشور را بررسی کنید، بهتر است از جستجوی معکوس تصاویر بایدو بهره ببرید. همچنین قبل از آپلود، این سایت به شما اجازه می‌دهد که تصویر مذکور را کراپ کنید.

مراجعه:Baidu Images

Yandex

 جستجوی معکوس تصاویر

موتور جستجوی Yandex در روسیه کاربران بسیار زیادی دارد. این سایت هم قابلیت جستجوی معکوس تصاویر را ارائه می‌دهد. برای بهره‌گیری از آن می‌توانید تصویر موردنظر خود را از گجت آپلود کنید یا اگر نمی‌خواهید تصویر مذکور ذخیره شود، مستقیماً از دوربین گجت استفاده نمایید. در این قسمتبا استفاده از بعضی کلمات کلیدی، می‌توانید نتایج جستجو را محدودتر کنید.

مراجعه: Yandex Images

اهمیت جستجوی معکوس تصاویر

جستجوی معکوس در بسیاری از موارد و موقعیت‌ها فایده های زیادی دارد. به‌عنوان مثال اگر عکسی از یک کالا دارید ولی از نام آن اطلاعی ندارید، می‌توانید از امکان استفاده نمایید. همچنین امروزه که مرتباً خبرها و تصاویر جعلی زیادی منتشر می‌شود، با یک جستجوی ساده می‌توان منابع حقیقی آن‌ها را پیدا کرد.

منبع  دیجی کالا , Make Use Of

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو