پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی، موضوعی است که در این مطلب به شرح آن می پردازیم. در زمان هایی گوشی ها صفحه نمایشگر کوچکی داشتند سرعت شارژ آن ها نیز بیشتر بود.

اما امروز به بزرگتر شدن این صفحه نمایشگرها و همچنین دلایل دیگر باعث شده تا کاربران دائما گوشی خود را شارژ کنند در این میان اگر سرعت شارژ هم کمتر باشد باعث ایجاد دردسرهایی می شود.
اگر از افرادی هستید که اخیرا و یا خیلی قبل تر با مشکل کم بودن سرعت شارژ مواجه شده اید این مطلب را حتما مطالعه نموده زیرا مشکل گوشی شما خارج از این موارد نمی تواند باشد. پس با ما همراه باشید.

مشکل کابل شارژر گوشی

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی

 

اگر با کم بود سرعت شارژ گوشی مواجه هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که کابل شارژر را بررسی کنید. کاربران زیادی از همان شارژری که در جعبه گوشی وجود دارد برای سال های طولانی استفاده می کنند. اما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که این کابل پس از مدتی از استفاده توان اولیه خود را از دست می دهند و دچار مشکل می شوند.

مشکلاتی که برای کابل های یو اس بی (USB)  به وجود می آید از این قبیل است: خم می‌شوند، پاره می‌شوند، در گرما و سرما در ماشین باقی می‌مانند و بارها به گجت‌های مختلف متصل و جدا می‌شوند. باید به این موضوع توجه کنید که پورت شارژ گجت شما معمولا کیفیت بسیار بهتری نسبت به کابل USB دارد زیرا جایگزین کردن چنین کابلی بسیار راحت‌تر و البته ارزان‌تر است. به همین خاطر بسیاری از کابل‌های USB موجود در جعبه گوشی‌ها عمر چندان زیادی ندارند.

آیا برای شما این اتفاق افتاده است که دیگر کابل USB به خوبی به گوشی شما متصل نشده و یا بی‌دلیل از آن جدا می‌شود؟ بهتر است به انتهای این کابل نگاه کنید و ببینید که آیا پین‌های فلزی موجود در کانکتور در سر جای خود قرار دارند زیرا همین دلیل می‌تواند به پورت شارژ گوشی شما آسیب برساند. در هر صورت، کابل‌های USB می‌توانند دچار مشکلات زیادی شوند و در چنین حالتی بهتر است هرچه زودتر کابل جدیدی تهیه کنید.

ضعیف بودن منبع شارژ گوشی

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

 

اگر برای شارژ گوشی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، پس پایین بودن سرعت شارژ بسیار طبیعی است. حتی با وجود استاندارد USB 3.0 شدت جریان خروجی آن ۰.۹ آمپر است و همچنین این مورد به کیفیت کابل و پورت‌ها هم بستگی دارد و اگر این موارد مشکل داشته باشند، از این هم سرعت کم تر می شود.

علاوه بر این، اگر از شارژ بی‌سیم (یا شارژ بی‌سیم معکوس) استفاده می‌کنید، نباید انتظار سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای را داشته باشید. البته تقریبا همه قبول دارند که فناوری شارژ بی سیم جذاب است ولی در این مطلب ما در مورد شارژ سیمی صحبت می‌کنیم که چنین شارژی سریع‌تر است. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که روش‌های مختلف شارژ گوشی تفاوتی با یکدیگر ندارند ولی در حال حاضر بهترین و سریع‌ترین راه برای شارژ کردن گوشی شما این است که از شارژر سیمی متناسب با گوشی خود استفاده کنید.

بی‌کیفیت بودن شارژر

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

شارژر وسیله ای بسیار کوچکی است که مستقیما به برق وصل می‌کنید. این وسیله رابط بین برق شهری و گوشی شما است و شاید در این بین، افزایش و کاهش شدید جریان برق را از سر بگذارند و همین موضوع منجر به آسیب دیدن آن بشود. به همین خاطر شاید این شارژر دچار مشکل شده و دیگر مانند روز اول نمی‌تواند توان موردنظر گوشی شما را با سرعت زیادی تأمین کند. برای حل این مشکل هم به‌راحتی می‌تواند یک شارژر مناسب دیگر را خریداری کنید و از آن بهره ببرید.

قدیمی بودن گوشی

با توجه به اینکه ممکن است این پیشنهاد خوشایند نباشد ولی باید بگوییم که در صورت برخورد با این مشکل، باید گوشی جدیدی تهیه کنید. گوشی‌های جدید روزبه‌روز از شارژهای سریع‌تری پشتیبانی می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که گوشی شما نسبت به گوشی‌های دوستانتان بسیار دیرتر شارژ می‌شود، دلیل این موضوع این است.

مشکل باتری در گوشی ها

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

بعضی از شرکت ها گوشی های خود را همراه با باتری هایی که مشکل دارند به بازار وارد می کنند. برای بررسی این موضوع می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. در ضمن، باتری گوشی یکی از اولین قطعات این گجت است که دچار فرسودگی می‌شود و نباید این نکته را فراموش کنید. متأسفانه گوشی‌های جدید از باتری‌های قابل تعویض بهره نمی‌برند و به همین خاطر برای تعویض آن، یا باید اندکی از مسائل فنی سر در بیاورید یا اینکه به تعمیرگاه مراجعه کنید.
نحوه استفاده از گوشی

مهم‌ترین قسمت گوشی که خیلی زیاد شارژ مصرف می کند، نمایشگر است. زمانی که گوشی را به شارژر متصل می‌کنید ولی از طرفی مشغول تماشای فیلمی با رزولوشن بسیار بالا هستید، همین موضوع سرعت شارژ را کاهش می‌دهد. در ضمن انجام چنین کارهایی، منجر به تمام شدن زودتر از انتظار شارژ باتری می‌شود. به همین خاطر اگر می‌خواهید گوشی شما به‌سرعت شارژ شود، در هنگام شارژ با گوشی کار نکنید.

اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

اگرچه نمایشگر گوشی مهم‌ترین مصرف‌کننده شارژ باتری محسوب می‌شود، اما گاهی اوقات اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه هم می‌توانند بخش زیادی از این انرژی را مصرف کنند و همین موضوع منجر به کاهش سرعت شارژ گوشی می‌شود. علاوه بر این موضوع، اگر احساس می‌کنید جدیدا باتری گوشی شما زودتر از موعد انرژی‌اش به اتمام می‌رسد، شاید چنین اپلیکیشن‌هایی مقصر این وضعیت باشند.

اگرچه در اندرویدهای قدیمی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه می‌توانستند تا حدی بخش زیادی از شارژ را به‌سرعت مصرف کنند، اما روزبه‌روز این سیستم‌عامل در مدیریت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند ولی در هر صورت چنین اپلیکیشن‌هایی اگرچه محدودتر شده‌اند، ولی همچنان تا حدی می‌توانند اثرگذار باشند. به همین خاطر، یک اپلیکیشن Task Manager مناسب نصب کنید و در شرایط مختلف، اپلیکیشن‌های فعال در سیستم را بررسی کنید و ببینید که در این میان کدام یک از آن‌ها علی‌رغم فرمان شما همچنان فعالیت دارند. اگر چنین اپلیکیشنی را پیدا کردید، آن را نصب کنید و سپس سرعت شارژ گوشی و عمر باتری آن را دوباره بررسی کنید.

مسدود شدن پورت شارژ

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

گوشی‌های هوشمند به همراه همیشگی کاربران بدل شده‌اند و در مکان‌ها و شرایط مختلف همراه این افراد هستند. به همین خاطر، نفوذ ذرات مختلف به پورت شارژ گوشی پدیده نادری محسوب نمی‌شود. اگر بدون اینکه مرتبا پورت شارژ را تمیز کنید، کانکتور کابل را به آن وصل کنید، این ذرات بیشتر از قبل به داخل بدنه نفوذ می‌کنند و در نهایت حتی می‌توانند جلوی ارتباط بین گوشی و شارژر را بگیرند.

برای بررسی این موضوع، از چراغ‌قوه و شاید ذره‌بین استفاده کنید تا درون پورت شارژ گوشی را به‌دقت ببینید. اگر متوجه وجود ذراتی شدید، با دقت سعی کنید که آن‌ها را بیرون بیاورید و در حین فرایند مراقب باشید که به اجزای درون آن آسیب نرسانید زیرا با این کار دردسرهای شما بیشتر می‌شود. برای تمیز کردن پورت شارژ، معمولا خلال دندان (البته به‌صورت پلاستیکی نه چوبی) توصیه می‌شود و در ضمن با استفاده از یک مسواک نو خشک هم می‌توانید آن را به‌خوبی تمیز کنید.
آسیب پورت USB

اگر با انجام تمام این کارها همچنان برای شارژ گوشی با مشکل مواجه می‌شوید، احتمالا پین‌های درون پورت شارژ خم شده یا خراب شده‌اند. در چنین حالتی، به ناچار باید گوشی خود را به تعمیرکار حرفه‌ای نشان بدهید تا او این بخش از گوشی را تعویض کند.

پوسیدگی پورت شارژ

علت کم شدن سرعت شارژ گوشی،شارژ گوشی

نفوذ رطوبت یا عرق دست به پورت شارژ گوشی می‌تواند منجر به پوسیدگی آن شود. این فرایند لایه‌ای را بر پین‌ها ایجاد می‌کند که جلوی شارژ صحیح را می‌گیرد. علاوه بر این، اگر نتوانید این مشکل را برطرف کنید، پوسیدگی به نواحی داخلی گوشی هم راه پیدا می‌کند و مشکلات بیشتری را پدید می‌آورد.

برای این موضوع هم بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید. اگر هم خودتان اهل کارهای فنی هستید و می‌توانید گوشی را باز کنید، با بهره‌گیری از سرکه سفید و الکل ایزوپروپیل می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید. بعد از ریختن مقدار اندکی سرکه سفید بر نواحی زنگ زده، ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید و سپس با پارچه مناسب آن را پاک کنید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا چیزی از زنگ زدگی باقی نماند. در نهایت هم گوش پاک‌کن را با الکل ایزوپروپیل تر کنید و بر این نواحی بکشانید و نیم ساعت صبر کنید تا به‌طور کامل خشک شود و سرانجام گوشی را سرهم‌بندی کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین برنامه های مدیریت دانلود در گوشی و کامپیوتر
چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟
امکان نصب اندروید پای 9 در گوشی های قدیمی
بالاترین سرعت اینترنت و دانلود در گوشی هواوی Mate 20 Pro

  منبع دیجی کالا , Android Authority

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو