پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

کاربردهای اولیه اینترنت 5G

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مطالب بسیاری در مورد اینترنت 5G وجود دارد. در این مطلب بعضی از امکانات اینترنت 5G را شرح می دهیم. ابتدا این پرسش مطرح می شودکه آیا اینترنت 5G با اینترنت 4G متفاوت است؟ یا اینکه فقط سرعت اینترنت را افزایش می دهد؟

اینترنت 5G تا 100 برابر سریع‌تر از اینترنت های فعلی خواهد بود.ولی اینترنت 5G فقط امکان افزایش سرعت را ندارد بلکه شبکه‌ها نسبت به نسلهای قبلی وایرلس دارای ظرفیت بیشتر و پاسخگوتر نیز خواهند شد. به وسیله آن، افراد و اشیاء بیشتری بدون اینکه ازدحام به وجود آید با تاخیر کمتر می‌توانند بر روی یک شبکه واحد کار کنند . تاخیر (latency) به فاصله زمانی بین پینگ کردن شبکه توسط یک دستگاه و دریافت پاسخ از آن گفته می‌شود. کم شدن تاخیر به ظهور بعضی روندهای بسیار جذاب در تکنولوژی، همچون خودروهای خودران ، کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اینترنت 5G در راه است عجله نکنید!

 

 اولیه اینترنت جدید 5 گیگ

از جمله فناوری هایی که با5G به وجود خواهد آمد عبارت اند از:

جراحی از راه دور

جراحی از راه دورامکان جدیدی نیست، ولی 5G می‌تواند در ارائه خدمات مراقبت از سلامت به میلیونها نفر در مکانهای دورافتاده و همچنین آموزش به پزشکان در به دست آوردن مهارتهای جراحی امکانات جدیدی را ایجاد کند.
شرکت اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی، هم‌اکنون در حال کار با پزشکان در کالج کینگ در لندن برای تست نمونه‌های اولیه سازگار با5G دستکشهای حساس به لمس متصل به رباتها است.

کاربرد اینترنت 5 گیگ خودروهای خودران

نسل بعدی وایرلس ارتباطات خودرو با خودرو را برای همگان به یک واقعیت تبدیل خواهد نمود، تا خودروها با سرعتی بیشتر از پلک زدن ما به تبادل اطلاعات مکانی، سرعت، شتاب، جهت و تنظیم فرمان بپردازند. اکثر افراد به این گفتگوی V2V می‌گویند که مهمترین تکنولوژی نجات جان در بیش از 10 سال اخیر است. با استفاده از آن خودروها وقتی که کامیونی که پنج خودرو جلوتر از آنها در حال حرکت است ناگهان ترمز کند و یا وقتی که یک خودروی دیگر وارد نقطه کور شود، قبل از راننده‌شان، از آن مطلع می‌شوند.

هواپیماهای بدون سرنشین

درست همانطور که 5G امکان گفتگوی خودروهای خودران با هم راه فراهم می‌آورد، این تکنولوژی همین کار را برای هواپیماهای بدون سرنشین انجام خواهد داد تا این وسیله‌ها بدون اینکه بینشان اتفاقی بیافتد بالای سر ما مشغول رفت و آمد باشند.

واقعیت مجازی

ایجاد یک تجربه مجازی غوطه‌ ورکننده نیازمند انتقال حجم بالایی از دیتا از طریق یک شبکه وایرلس است. این شبکه باید سریع باشد، ولی همچنین باید بتواند مجرایی فراخ برای داده‌های ضروری برای ایجاد یک تجربه VR غوطه‌ورکننده واقعی را فراهم بیاورد. و نکته پایانی اینکه بسیاری از فناوری ها و تجربیاتی که ما در انتظار آنها بودیم ممکن است سرانجام با شبکه‌های بیسیم نسل بعدی به واقعیت تبدیل شوند. خود را برای متعجب شدن آماده کنید.

منبع  آیتنا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو