پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

رفع خطاهای متداول در اینترنت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر اهل جستجو در سایت های مختلف باشید، حتما انواع مختلف خطاها مانند خطای ۴۰۴، ۴۰۳ یا ۵۰۳ مشاهده نموده اید. از تمام ارورها نمیتوان چشم پوشی کرد و باید بعضی از آنها را رفع کنیم.

انواع خطای متداول در اینترنت

ارور سایت‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی ۴XX یا ۵XX تقسیم کرد. با وجود اینکه ارورهای ۴XX و ۵XX شاید بسیار شبیه به هم هستند، اما هرکدام نمایان دسته‌ی مختلفی از مشکلات هستند. خطاهای ۴XX مربوط به مشکلات کاربر میشود و خطاهای ۵XXمربوط به مشکلات سرور است. اگر با خطای ۴XX مواجه شدید، به احتمال زیاد می‌توانید آن را برطرف کنید.
با توجه به اینکه خطاهای ۵XX مربوط به سرور است و ما به عنوان یک جستجوگر کاری نمیتوانیم بکنیم. البته شاید بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که مفید واقع شود.
خطاهای متداول اینترنت به شرح زیر می باشد:

۴۰۰ Bad Request Error

 رفع خطای 400 در اینترنت
زمانی که آدرسی را در مرورگر سایت تایپ میکنید و قصد ورود به سایتی را دارید،خطای 400 رخ میدهد. سرور متوجه درخواست کاربر نمیشود. درخواست مشکلی دارد و یا چنین آدرسی وجود ندارد.
راه حل:اگر درخواست مشکل دار بود با رفرش مرورگر (فشردن کلید f5) در بعضی مواقع مشکل حل می شود.
تصحیح آدرس تایپ شده در مرورگر (آدرس اشتباه باعث ارور 400 به جای 404 شده است.)
حذف کوکی و کش در مرورگر: گاهی اوقات وقتی‌که سایت‌ها می‌خواهند کوکی‌های قدیمی ذخیره‌شده در مرورگر را بخوانند، ارور ۴۰۰ ظاهر می‌شود.

۴۰۳ Forbidden

 رفع خطای 403 در اینترنت

اگر به آدرسی که مجوز دسترسی به آن را ندارید، وارد شوید ارور ۴۰۳ Forbidden نمایش داده می شود. برای حل این مشکل کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید. با این حال شاید با انجام کارهای زیر مشکل حل شود.
راه حل: با کلید F5 صفحه مرورگر را رفرش نمایید..
بررسی آدرس ، دقت کنید که آدرس صفحه سایت را تایپ نمایید نه پوشه های سایت را زیرا که بسیاری از سایت ها به دلایل امنیتی دسترسی به پوشه های سایت را محدود کرده اند.
بررسی مجوزهای موردنظر: گاهی اوقات برای دسترسی به برخی از محتوای سایت‌ها، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده باشید .

۴۰۴ Not Found

 ارور 404 در اینترنت

یکی از خطاهای متداول در سایت، خطای ۴۰۴ است. این خطا یعنی آدرس مورد نظر وجود ندارد.
راه حل: بررسی آدرس: آدرس اشتباهی (ممکن است به خاطر تایپ اشتباهی باشد و یا به این خاطر که لینک موردنظر به آدرس اشتباهی مربوط باشد.

بیشتر بخوانید: روش حل مشکلات مرورگرها

۵۰۰ Internal Server Error

 Internal Server Error
500 Internal Server Error
زمانی که به یک سایت مراجعه می کنید و با خطای ۵۰۰ Internal Server Error برخورد می کنید، به این معنا است که سایت مذکور دچار مشکلی شده است و این خطا به هیچ عنوان مربوط به مرورگر و کامپیوتر کاربر نم شود. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، ارورهایی که با عدد ۵ شروع می‌شوند مربوط به سرور هستند و کار چندانی از دست ما برنمی‌آید.
یا این وجود چند راه حل برای حل مشکل متذکر می شویم:
راه حل: رفرش کردن صفحه: رفرش کردن صفحه در مورد این خطا تأثیری ندارد ولی از طرف دیگر امتحان آن هم ضرر ندارد.
مراجعه در زمانی دیگر: در اکثر موارد، مشکلات سرور موقتی هستند. به همین خاطر بهتر است در زمانی دیگر به سایت مذکور مراجعه کنید.
تماس با مسئولین سایت

۵۰۲ Bad Gateway Error

 خطای 502 در اینترنت
خطای ۵۰۲ Bad Gateway به معنای این است سرور سایتی که به آن مراجعه کرده‌اید در حال دریافت اطلاعات از سرور دیگری می باشد ولی موفق نشده است.. ابا وجود اینکه این خطا هم ارتباط مستقیمی با کامپیوتر کاربر ندارد، ولی باز هم بهتر است این کارها را امتحان کنید:
رفرش کردن صفحه: در این مورد هم ابتدا توپیشنهاد می شود صفحه موردنظر را رفرش کنید.
بررسی باز نشدن سایت برای دیگر افراد: با مراجعه به سایت‌هایی مانند Is It Down Right Now و down for everyone or just me می‌توانید ببینید که آیا سایت موردنظر فقط برای شما باز نمی‌شود یا اینکه باقی افراد هم نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
مراجعه در زمانی دیگر: در بیشتر موارد، مشکلات سرور موقتی هستند. به همین خاطر بهتر است در زمانی دیگر به سایت مذکور مراجعه کنید.
پاک کردن کوکی‌ها و کش‌های مرورگر

۵۰۳ Service Unavailable Error

 خطای 503 در اینترنت

خطای ۵۰۳ نشان می‌دهد که سرور نمی‌تواند به این درخواست رسیدگی کند. دلایل زیادی برای ایجاد این خطا وجود دارد ولی رایج‌ترین آن به زیاد بودن تعداد درخواست‌ها برمی‌گردد.
رفرش کردن صفحه: مطابق معمول، در این زمینه هم ابتدا توصیه می‌شود صفحه موردنظر را رفرش کنید.
بررسی باز نشدن سایت برای دیگر افراد: با مراجعه به سایت‌هایی مانند Is It Down Right Now و down for everyone or just me می‌توانید ببینید که آیا سایت موردنظر فقط برای شما باز نمی‌شود یا اینکه باقی افراد هم نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
مراجعه در زمانی دیگر: مشکلات سرور معمولاً موقتی هستند و به‌خصوص در زمینه‌ی خطای ۵۰۳، باید کمی صبر کرده تا احتمالاً از فشار بر سرور کم شود و سپس دوباره به سایت مذکور مراجعه کنید.

منبع How To Geek , دیجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو