پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

فالکون،لپ تاپی به اندازه یک تبلت کوچک

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 از سال های گذشته تا به امروز رایانه‌های جیبی تولید می شوند. به تازگی تکنولوژی تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار به حدی به تکامل رسیده است که پردازنده‌هایی که مصرف کمی دارند برای استفاده عادی از یک رایانه، به اندازه کافی مناسب باشند.

 این موضوع با قدرت گرفتن چینی‌ها در زنجیره تامین قطعات همراه شده است تا یک شرکت کوچک در شهر شنزن بتواند رایانه کوچکی را دبسازد که شاید برای استفاده های حرفه ای مناسب نباشد اما حتما برای بعضی از کاربران مناسب خواهد بود. دستگاه گیمینگ جیبی شرکت GDP مثال خوبی از این موارد است که اخیرا مراحل تست آن انجام شده است. مثال دیگر دستگاه فالکون شرکت Topjoy است. این شرکت هم اکنون در کیک‌استارتر در حال جمع‌آوری سرمایه اولیه تولید است.

اندازه دستگاه فالکون از محصول اصلی GDP یعنی The Pocket کوچک‌تر بوده تا این محصول تبدیل به یک لپ‌تاپ کامل واقعا کم حجم با ویندوز ۱۰ شود. اگر به ظاهر این لپ تاپ توجه کنید، به نظر می رسد که یک دستگاه مک‌بوک پرو را کوچک کرده باشند. اما فالکون دارای یک لولای ۳۶۰ درجه است و کاربر می‌تواند صفحه‌نمایش آن را کامل به پشت برگردانده تا یک تبلت کوچک ولی ضخیم ۸ اینچی داشته باشد.

لپ تاپ 8 اینچی فالکون

دستگاهی که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد، یک مدل نمونه قبل از تولید انبوه است. پس این یک بررسی نهایی کامل نیست. مشکلات کوچک و بزرگ زیادی در این دستگاه وجود دارد که شرکت سازنده نیز از آن ها اطلاع دارد و باید دید این شرکت آیا موفق به رفع کامل این ایرادات تا قبل از عرضه دستگاه در ماه فبریه خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید : سبک ترین لپ تاپ 17 اینچی جهان

با همه این اوصاف، لپ تاپ فالکون بسیار جالب است. اگر نسبت تصویر را بر روی ۱۵۰ قرار دهید، به طرز جالبی متوجه می‌شوید که استفاده از ویندوز ۱۰ در صفحه نمایش ۸ اینچی این دستگاه با دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، خیلی هم جالب و کاربردی است. البته که چند وظیفگی و استفاده از پنجره‌ها در کنار هم در چنین صفحه نمایشی زیاد مطلوب نیست اما برای استفاده معمولی، صفحه ۸ اینچی به نظر بزرگ و خوب می‌رسد. این مسأله یک پیشرفت قابل ملاحظه برای ویندوز محسوب می‌شود و با تجربه کاربری نت‌بوک‌های ۱۰ اینچی با دقت تصویر ۱۰۲۴ در ۶۰۰ تفاوت بنیادین دارد. در سال ۲۰۰۹ اگر شما به عنوان مثال از یک نت‌بوک ۱۰ اینچی توشیبا NB205 به عنوان رایانه اصلی خود استفاده می‌کردید، احتمال این‌که تجربه بسیار نامطلوبی داشته باشید، بسیار زیاد بود. این نشان از تغییرات و بهبود‌های زیاد از آن زمان دارد.

داخل دستگاه از یک پردازنده اینتل Gemini Lake پنتیوم سیلور N5000 استفاده شده که قدرت آن را نزدیک به پردازنده به کار رفته در سرفیس گو می‌توان تخمین زد. برخلاف تبلت مایکروسافت، مدل پایه این دستگاه از رم ۸ گیگابایت و البته از یک حافظه جامد باسرعت بالای ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بهره برده است. اتصالات دستگاه هم تقریبا بیشتر از حد انتظار است: یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، جک هدفون و مینی HDMI. عملکرد دستگاه در مواردی که از یک رایانه با این اندازه انتظار داریم بسیار خوب است. استریم ویدیو 4K مطلوب است به عنوان مثال در حالی که این دستگاه به وضوح مخصوص بازی ساخته نشده است اما عناوین ساده‌تر مانند ماینکرفت به خوبی بر روی آن اجرا می‌شود. تنها ایرادی که به چشم می‌آید چینش نامعمول صفحه‌کلید است.

لپ تاپ 8 اینچی فالکون

البته صفحه‌کلید این دستگاه بد نیست و احساس کلید‌ها و عمق حرکتی آنان مورد قبول است اما نوع چنیش آن‌ها به گونه ای است کاربرانی که با چینش QWERT استاندار عادت دارند، حس خواهند کرد جای برخی کلیدها عجیب است. حس‌گر نوری که به عنوان ماوس از آن استفاده شده است، مشکل بزرگتری نسب به صفحه‌کلید است. پیشنهاد می‌شود که حتما از یک ماوس کوچک معمولی به همراه دستگاه فالکون بهره ببرید. شاید اگر در این دستگاه ناب‌ مدل ThinkPad که لنوو و همچنین شرکت GDP از آن استفاده می‌کنند، به کار رفته بود، مشکل تا حد زیادی رفع می‌شد.

دستگاه به یک تبلت بزرگ هم می‌تواند تبدیل شود. در دستگاه پیش‌نمایش که در این مقاله بررسی شده است، حس‌گر شتاب‌سنج تقریبا کار نمی‌کند و دستگاه جای صفحه‌کلید در حالت تبلت را تشخیص نمی‌دهد. زمانی که صفحه نمایش را بر می‌گردانید، کلید‌های فیزیکی زیر دست شما هنوز کار می‌کند و ویندوز از شما نمی‌پرسد که آیا می‌خواهید به حالت تبلت بروید؟ برخی از این مشکلات در نسخه نهایی اصلاح خواهد شد اما این‌ حقیقت که فالکون به نسبت اندازه، دستگاهی سنگین (۷۰۰ گرم) و ضخیم (۲۰ میلی‌متر) است، قابل تغییر نیست. بنابراین شاید لولای فالکون بیش‌تر به درد یک پایه برای تغییر زاویه صفحه بخورد تا تبدیل آن به یک تبلت.

مشکلات مهم دیگری هم در دستگاه وجود دارد که طبق گفته Topjoy آن‌ها اصلاح خواهند شد.  قسمت بالایی تبلت خیلی سنگین است، با این وجود اگر آن را بیش از حد باز نمایید از پشت می‌افتد. درگاه USB-C نیز به دلایلی عمق زیاد دارد بنابراین باید از کابلی استفاده کنید که لبه اتصال آن بلند باشد. همچنین دستگاه فقط با کامبل اصلی شارژ می شود. در لپ تاپ فالکون با بستن درب آن به حالت اسلیپ نمی رود. تمامی این مشکلات اگر تا زمان ارائه رسمی حل نشود، می‌تواند موفقیت آن را با چالش جدی مواجه کند.

لپ تاپ 8 اینچی فالکون

هر فردی به خوبی می‌داند که آیا یک رایانه ۸ اینچی برای وی کاربردی است یا خیر که بیش‌تر کاربران هم احتمالا آن را کاربردی نمی‌دانند اما اگر فردی فکر می‌کند که با تمام محدودیت‌های چنین دستگاهی کنار می‌آید، شاید فالکون برای او مفید واقع شود. اگر مشکلات اشاره شده در فالکون حل شود، می‌توان آن را یک نِت‌بوک جالب وپیشرفته دانست .

در حال حاضر می‌توانید با پرداخت ۳۹۹ دلار، دستگاه مدل ۱۲۸ گیگابایت را تا ماه فیریه خریداری نمایید. این قیمت بر روی کیک‌استارت از قیمت ۶۹۹ دلاری که احتمالا در زمان تحویل فوری بر روی آن گذاشته می‌شود، بسیار معقول‌تر است ولی کسی که هم‌ین حالا اقدام به خرید می‌کند طبق گفته شرکت باید در جهت حل مشکلات اشاره شده، اعتماد نماید. البته بهتر است تا زمان اراده رسمی آن صبر کنید.

حتی با انجام اصلاحات، به نظر نمی رسد فالکون هرگز به جریان‌ساز در بازار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ سامسونگ با نمایشگر منعطف

منبع  وینفون , THE VERGE

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو