پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

معرفی 7 آنتی ویروس رایگان و آنلاین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 مخصوصا اگر شما با ویندوز کار می کنید، در مقوله استفاده از آنتی ویروس باید خیلی جدی باشید.

در ابتدا باید یادآور شویم که سایت‌های رایگانی که به صورت آنتی ویروس فعالیت دارند، قابلیت های آنتی ویروس پیشرفته را ندارند. با این تفاسیر، این آنتی ویروس های آنلاین در مواقع ضروری می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند. در ادامه تعدادی آنتی ویروس آنلاین حرفه ای را معرفی می کنیم و در قسمت دیگر تعدادی ابزار آنلاین معرفی می‌کنیم که برای بررسی فایل‌های مخصوصی استفاده می شوند.
  

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

بهترین آنتی ویروس های آنلاین

4 مورد از بهترین آنتی ویروس های آنلاین و رایگان را معرفی خواهیم کرد که دارای امکانات زیادی مانند اسکن کل سیستم، تحلیل و بررسی و تا حد امکان حذف ویروس‌های مختلف هستند.البته بازهم متذکر می شویم که این سایت‌ها هرچقدر هم پر قدرت باشند، نمی‌توانند به جای آنتی ویروس های آفلاین جایگزین شوند.

باید این مورد توجه داشت که همه این ابزارها نمی توانند در محیط مرورگر اجرا شوند. مثلا برای استفاده از Panda Cloud Cleaner، باید یک فایل را دانلود و نصب کرده تا بتواند کار خود را انجام دهد.

آنتی ویروس رایگان Panda Cloud Cleaner

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

این ابزار با نسخه قبلی آنتی ویروس آنلاین این شرکت موسوم به Panda ActiveScan جایگزین شده و نسخه‌ی جدید دارای امکانات بهتری می باشد. استفاده از Panda Cloud Cleaner بسیار ساده است و بعد از پایان اسکن، امکان انتخاب بدافزارها برای حذف وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که اسکن کامل این ابزارزمان زیادی می برد و به همین خاطر در صورت داشتن عجله می توانید از یک آنتی ویروس دیگر استفاده نمایید.

آنتی ویروس رایگان ESET Online Scanner

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

این آنتی ویروس آنلاین یکی دیگر از آتی ویروس های متعلق به شرکت ESET می باشد که در این سابقه طولانی دارد. خوشبختانه این ابزار ESET Online Scanner از رابط کاربری بسیار ساده‌ای استفاده می کند و کاربرد آن بسیار آسان است. در این ابزار از بین اسکن‌های کامل، سریع یا سفارشی می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان قرنطینه کردن و حذف بدافزارها به‌صورت خودکار هم وجود دارد.

گوگل کروم

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

شاید از این موضوع بی خبر باشید که مرورگر گوگل کروم هم از قابلیت اسکن سیستم استفاده می کند و در این زمینه عملکرد خوبی هم دارد. با توجه به اینکه که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر جهان است، احتمالا آن را در کامپیوتر خود نصب نموده اید.

برای مراجعه به این بخش، در نوار آدرس گوگل کروم عبارت chrome://settings/cleanup را وارد کنید. بعد از بارگذاری، بر روی گزینه‌ی Find کلیک کرده  تا این ابزار کار خود را انجام دهد.

F-Secure Online Scanner

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

در میان آنتی ویروس های معرفی شده، F-Secure Online Scanner سریع‌ترین آنتی ویروس آنلاین به شمار می آید. این ابزار برای شناسایی قسمت زیادی از بدافزارها عملکرد خوبی دارد و برای استفاده از آن نیاز به نصب نخواهید داشت.

البته در مقایسه با دیگر موارد مطرح شده، این ابزار امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. مثلا امکان اسکن قسمتی به صورت خصوصی از سیستم وجود ندارد و این ابزار کل سیستم را اسکن می‌کند که البته با توجه سرعت بالای آن،زمان زیادی نمی برد.

ابزارهای آنلاین برای اسکن فایل‌های مشکوک

اصلی ترین تفاوت بین این ابزارها و آنتی ویروس های آنلاین در این است که مثلا اگر نسبت به یک سالم بودن یک فایل شک دارید و می‌خواهید قبل از نصب یا استفاده از وضعیت آن خبردار شوید، می‌توانید  با استفاده از این ابزارها چننی فایل هایی را اسکن نمایید. 


VirScan

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

از امکانات ابزار VirScan ، می توان به آپلود فایل‌هایی با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت را در سایت اشاره کرد تا در برابر یک پایگاه داده گسترده تجزیه و تحلیل شود. در نهایت این سایت می‌تواند با استفاده از آنتی‌ویروس‌های مختلف، نتیجه نهایی را خود را ارائه دهد. امکان آپلود فایل‌های ZIP یا RAR هم وجود دارد ولی هرکدام از آن‌ها نهایتاً می‌توانند شامل ۲۰ فایل باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه سرعت آپید را افزایش دهیم؟

VirusTotal

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

در این ابزار آنلاین می‌توانید یک فایل، آدرس URL و آدرس IP وارد کنید تا در مقابل یک پایگاه داده وسیع مورد بررسی قرار بگیرند. روی هم رفته، VirusTotal در زمینه‌ی بررسی انواع بدافزارها عملکرد خیلی خوبی دارد. مانند VirScan، این ابزار هم از بخش‌های مختلف موجود در اینترنت استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این ابزار، امکان ارسال فایل (تا حداکثر ۲۵۶ مگابایت) از طریق ایمیل است و آن‌ها هم تحلیل موردنظر را با ایمیل پاسخ می‌دهند.

MetaDefender

آنتی ویروس,آنتی ویروس آنلاین,آنتی ویروس آنلاین رایگان,اسکن آنلاین کامپیوتر

ابزار MetaDefender هم می‌تواند بدافزارها را برای بیش از ۳۰ آنتی ویروس مختلف بفرستد تا در نهایت بتواند تحلیل جامعی را ارائه دهد. به غیر از فایل، می‌توانید مواردی مانند آدرس IP یا آدرس URL را هم وارد کنید. رابط کاربری این ابزار ساده است و به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف آن را پیدا کنید و بهره ببرید.

بهترین آنتی ویروس آنلاین

اگر به‌دنبال یک آنتی ویروس آنلاین بسیار پرسرعت هستید که فرایند اسکن را به‌سرعت انجام دهد، F-Secure Online Scan را توصیه می‌کنیم. زیرا هم سریع است و هم می‌تواند بخش اعظمی از بدافزارها را شناسایی کند.

با وجود اینکه این ابزارها قابلیت‌های جذابی دارند، ولی باید بگوییم که مهم‌ترین مزیت آنتی ویروس های آفلاین نسبت به ابزارهای آنلاین این است که آن‌ها در بیشتر اوقات می‌توانند از ورود بدافزارها به سیستم جلوگیری کنند ولی معمولا کاربران بعد از مشکوک شدن به سیستم خود از آنتی ویروس های آنلاین استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : خدمات نصب آنتی ویروس (با قیمت مناسب)

منبع  دیجی کالا , MakeUseOf

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو