پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

چگونه سرعت آیپد را افزایش دهیم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از مشکلات مشترک در بین افرادی که با کامپیوترهای شخصی کار می کنند این است که فکر می کنند سرعت کامپیوتر آن ها به تدریج کمتر می‌شود.

این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله با نصب برنامه‌های مختلف کامپیوتر سرشار از فایل‌های گوناگون می‌شود و این فایل‌ها می‌توانند در سرعت کلی سیستم تاثیر منفی بگذارد. شاید شما این تصور را داشته باشیدکه آیپدی که در اختیار دارید با چنین مشکلی روبرو نخواهد شد ولی باید گفت که دلایل زیادی می‌توانند از سرعت کلی آیپد بکاهند.

  • اپلیکیشن ها را دائما نبندید

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

کاربران زیادی تصور می کنند که باید دائما اپلیکیشن‌ها را ببندند. به همین دلیل، بارها در طول شبانه روز اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه هستند را به صورت دستی می بندند. باید یادآوری کنیم که این کار سرعت آیپد را افزایش نمی‌دهد و حتی شاید کاهش دهد. طراحی سیستم‌عامل آیپد به گونه ای است که بتواند به صورت بهینه اپلیکیشن‌ها را مدیریت کند و به همین دلیل اپلیکیشن‌های پس‌زمینه که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، غیرفعال می‌شوند. با بستن مرتب اپلیکیشن‌ها، آیپد برای سوئیچ بین آن‌ها و دسترسی به اطلاعات باید زمان و انرژی بیشتری صرف کند. در نهایت باید بگوییم که افزایش سرعت از طریق بستن اپلیکیشن‌ها فقط یک افسانه است و نباید چنین کاری را انجام دهید.

  • اپلیکیشن مشکل‌دار را ببندید

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

با وجود نکته‌ی ذکر شده، رایج‌ترین دلیل کاهش سرعت آیپد به اپلیکیشن مشکل‌دار برمی‌گردد. اگر سرعت آیپد شما به‌صورت مقطعی کمتر از حد معمول می‌شود، بهتر است که اپلیکیشن مشکل‌دار موردنظر را پیدا کنید.

این اپلیکیشن لزوماً موردی نیست که شما از آن مرتباً استفاده می‌کنید و بعضی از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به اپلیکیشن‌های استریمینگ مانند اسپاتیفای و اپلیکیشن‌های مربوط به مکان‌یابی مانند گوگل مپ اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

برای حل این مشکل، بهتر است اپلیکیشن‌های مشکوک را به‌طور کلی ببندید. اگر با این کار مشکل حل شد، اپلیکیشن موردنظر را بار دیگر اجرا کنید زیرا شاید مشکل آن موقتی بوده باشد. اگر باز هم با مشکل روبرو شدید، بررسی کنید که آیا نسخه جدید برای آن منتشر شده یا نه. باز هم باید تکرار کنیم که فقط اپلیکیشن‌هایی را ببندید که فکر می‌کنید مشکل‌ دارد و بستن همیشگی تمام اپلیکیشن‌ها را کنار بگذارید.

  • بررسی ارتباط وای‌فای

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

با توجه به پیوستگی زیادی بین سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه‌ها و سرویس‌ها وجود دارد. شاید دلیل اصلی کاهش سرعت آیپد مربوط به این گجت نباشد و منشأ آن در جای دیگری قرار داشته باشد. اول از همه، از قدرت سیگنال وای‌فای اطمینان حاصل کنید و اگر سیگنال ضعیف است، به نزدیکی روتر وای‌فای بروید. اگر سیگنال همچنان ضعیف بود، روتر را خاموش کنید، بعد از دو دقیقه، دوباره آن را روشن کنید. اگر با این کار هم مشکل حل نشد، وسایل دیگری که به روتر وصل هستند مانند آیفون یا لپ‌تاپ خود را برای قدرت سیگنال وای‌فای بررسی نمایید.

اما اگر قدرت سیگنال وای‌فای مشکلی ندارد، بهتر است سرعت اینترنت بررسی شود. برای این کار در گوگل عبارت Internet speed test را جستجو کنید و با استفاده از یکی از سایت‌های به نمایش درآمده، سرعت اینترنت را با شرایط معمولی مقایسه کنید. اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد، با شرکت خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

  • پاک کردن حافظه کش مرورگر آیپد

اگر آیپد شما زمان وب گردی با افت سرعت مواجه است، پس احتمالاً با پاک کردن حافظه کش آن این مشکل برطرف می شود. مرورگرها انواع و اقسام داده‌های موقتی، کوکی‌ها و بسیاری از موارد دیگر را ذخیره می‌کنند. حافظه کش در اصل می‌تواند سرعت وب‌گردی را افزایش دهد، ولی وقتی حجم این داده‌ها از یک حدی بیشتر شود تاثیر آن معکوس است. لازم ب ذکر است که با پاک کردن حافظه کش مرورگر، اطلاعات مربوط به لاگین اکانت‌ها هم پاک می‌شود و برای ورود به آن‌ها باید دوباره اطلاعات اکانت موردنظر را ارائه دهید.

  • ری استارت کردن آیپد

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

اگر هیچ‌کدام از راه‌حل‌های مطرح شده نتوانستند مشکل موردنظر شما را برطرف کنند، بهتر است که آیپد خود را ریستارت کنید. اگرچه معمولاً انجام این کار ضروری نیست، ولی در در بعضی مواقع پاسخگو است.

بیشتر بخوانید : رفع خطاهای متداول در اینترنت

  • حذف فایل‌های اضافی

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

اگر اخیرا سرعت آیپد شما کم شده، این مشکل می‌تواند مربوط به کمبود حافظه داخلی باشد. شاید اخیراً اپلیکیشن پر حجمی را نصب نموده اید و شاید هم این کمبود به دلیل ذخیره تعداد زیادی ویدیو اتفاق افتاده است. در هر صورت، با مراجعه به Settings و  قسمت Genreal و سپس iPad Storage، می‌توانید وضعیت حافظه داخلی را مورد بررسی قرار دهید. اگر در این زمینه مشکلی ندارید، می‌توانید فایل‌ها یا اپلیکیشن‌های پر حجم که لازم نیسنتد را حذف کنید.

  • بازگشت به تنظیمات کارخانه

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

اگر مشکل نرم‌افزاری آیپد با روش های ذکر شده حل نشد، احتمالاً بهتر است که روش نهایی یعنی ریست کارخانه را انجام دهید. وقتی این کار را انجام دادید بهتر است که دوباره از نسخه‌های پشتیبان استفاده نکنید زیرا این کار بار دیگر آیپد شما را دچار مشکلات می‌کند. دوباره اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را نصب کنید و تنظیمات را با توجه به خواسته‌های خود تغییر دهید.

  • اگر هیچ‌کدام از این اقدامات وثر نبودند:

افزایش سرعت آیپد,بالابردن سرعت آیپد,ایپد

شاید مشکل آیپد مربوط به سخت‌افزار باشد. در این صورت بهتر است به مراکز تعمیر آیپد مراجعه کنید. به‌عنوان مثال، اگر باتری قدیمی باشد و به‌سرعت شارژ آن تمام شود، تراشه برای اینکه بتواند عمر باتری را افزایش دهد، سرعت خود را پایین می‌آورد.
شاید هم سرعت آیپد شما کمتر نشده و فقط در مقایسه با یک گجت جدید، این احساس را می کنید. در هر صورت آیپد قدیمی مطمئناً سرعت آیپدهای جدید را ندارد و مقایسه آن‌ها باهم کار اشتباهی است.

بیشتر بخوانید : فالکون،لپ تاپی به اندازه یک تبلت کوچک

 منبع  Business Insider , دجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو