پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

بعد از سرقت و گم شدن گوشی چه کاری انجام دهیم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارشناسان و متخصصانی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارند توصیه کرده اند افرادی که گوشی خود را  گم یا سرقت می شود ، باید هرچه زودتر رمز عبور همه اکانت و حساب‌های کاربری خود را تغییر دهند.

 

امروزه یکی از معضلات عظیم کاربران گوشی های همراه ، گم شدن یا سرقت گوشی‌های آن ها می باشد به دلیل اینکه آن ها این اعتقاد را دارند که همه اطلاعات ارزشمند ها را به صورت یک جا از بین خواهد رفت و خسارات مادی و معنوی بسیاری را متحمل می شوند.

زمانی که متوجه این موضوع شدید که گوشی همراهتان نیست و هر چقدر سعی می کندی تا با تماس گرفتن با گوشی خود آن را در اطراف خود پیدا کنید، موفق نمی‌شوید، این موضوع باری هر کسی که اتفاق بیافتد بسیار آزاردهنده می باشد اما بسیاری از ما در جوامع شلوغ و پرهیاهوی امروزی آن را تجربه کرده و یا تجربه خواهیم کرد.

 

بعد از سرقت گوشی چه کنیم ،اقدامات بعد از سرقت گوشی،بعد از سرقت گوشی

بیشتر بخوانید : چه مواردی امنیت گوشی اندروید را به خطر می اندازد؟

بهرحال اطلاع از مجموعه اقدامات مهمی که می‌توان بعد از سرقت یا گم شدن گوشی همراه انجام داد می تواند از گسترش خسارات و آسیب‌های وارده جلوگیری کرده و به حفظ حریم شخصی و امنیت و اطلاعات خصوصی و مالی کمک کند، برای تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار ضروری است.

در نتیجه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همیشه توصیه کارشناسان به به افرادی که گوشی خود را گم کرده‌اند، بوده است که پس از آنکه از سرقت یا گم شدن گوشی خود اطمینان حاصل کردند، باید به سرعت کلمات عبور، رمز و گذرواژه‌های تمامی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی را که از آن استفاده می‌کنند تغییر دهند

زیرا حتی اگر سارقان هیچ سیم کارتی در گوشی مذکور قرار نداده و برای پیشگیری از ردیابی آن را روشن نکنند، می توانند با اتصال به اینترنت وای فای، از حساب‌های کاربری شما که به صورت پیش فرض بر روی گوشی باز و قابل استفاده بوده‌ است، سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : کاربران واتس اپ؛ مراقب هکرها باشید

دسترسی آزادانه آنها به حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی گوشی شما همچون اکانت اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی حریم خصوصی کاربران را به خطر انداخته و حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها را به چالش بکشاند و این در حالیست که بدون آنکه شما از دسترسی دیگران و افراد غریبه به اطلاعات شخصی و محرمانه خود مطلع باشید، اتفاق می‌افتد.

بعد از سرقت گوشی چه کنیم ،اقدامات بعد از سرقت گوشی،بعد از سرقت گوشی

در نتیجه از دسترس خارج کردن به موقع و سریع حساب‌های کاربری گوشی توسط کاربران می‌تواند از دسترسی خودکار و بی دردسر سارقان و افراد غریبه به اکانت‌ها و اطلاعات خصوصی شما جلوگیری کند. همراه این مورد را به یاد داشته باشید باید بلافاصله تغییر رمز تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های مورد استفاده خود همچون فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و غیره را انجام دهید.

 منبع  آیتنا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو